نشست مشترک ستاد مردمی دیه استان کرمان با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی /به عشق پیامبر (ص) می‌بخشم

درراستای تفاهم نامه فی مابین ستاد دیه کشور و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ودر آستانه میلاد پرنور پیامبر رحمت مهربانی حضرت محمد (ص) با تأسی از سیره‌ی بخشش، مهربانی و احسان ایشان نشست مشترک ستاد دیه استان و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضورنماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان ، فرمانده انتظامی استان ، مدیر کل اداره زندانها و جمعی از مسئولین اجرایی و قضایی در جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد برگزار گردید.

انجم شعاع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان در این مراسم بیان داشت بسیاری از این زندانیان تنها به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه، مهریه یا بدهی‌های مالی ناچیز در بند تحمل حبس می نمایند که ناخواسته وارد زندان شده اند بیایید با هم، به عشق پیامبر، لبخند آزادی را به چهره خانواده‌های چشم‌انتظار آنان بازگردانیم.

وی در ادامه بیان داشت اهداف این پویش در سطح کشورترویج فرهنگ بخشش و مهربانی در جامعه ، کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ، بهره‌گیری از مناسبت‌های مذهبی برای اقدامات خیرخواهانه و الگوسازی از اخلاق پیامبر اسلام (ص) می باشد .

موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان کرمان هم در این نشست با بیان اینکه ستاد دیه استان از ابتدای سال جاری موفق به آزادی تعداد 129 مددجوی واجد الشرایط از سطح زندانهای استان گردیده گفت این تفاهم نامه ویژه ولادت پیامبر رحمت و مهربانی می باشد که برای مشارکت عمومی مردم باید از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی در زمینه تبلیغات و اطلاع رسانی به نحو احسن در سطح استان استفاده نمود.

ایشان در ادامه افزودند برای موفقیت دراین پویش همگانی و استفاده حداکثری از شرایط موجود در جامعه می توان با راه اندازی هشتگ‌های متحد و فراگیر مانند #به_عشق_پیامبر_میبخشم ، انتشار کلیپ‌ها و محتوای کوتاه انگیزشی ، دعوت چهره‌های شناخته‌شده (علمای دینی، هنرمندان، ورزشکاران) و مشارکت خیرین ، نهادها و سازمان‌هاعلی الخصوص صدا و سیما ، سازمان تبلیغات اسلامی ، ائمه جماعات و مساجد و… استفاده نمود .

ذوالفعلی نژاد مدیر کل اداره زندانها و نائب رئیس هیئت امنای ستاد مردمی دیه استان هم در این نشست بیان داشت فرهنگ سازی یک امر بسیار مهم در کاهش زندانیان به زندانها خصوصاً در جرائم غیر عمد می باشد لذا سازمان زندانها و مجموعه اداره کل زندانها آمادگی دارد تا در جهت اخذ گذشت و تخفیف رضایت مندانه از شکات این مددجویان پذیرای افرادی باشد که سطح جامعه دارای نفوذ کلام و یا از موقعیت اجتماعی خاص برخوارد هستند باشد .

ایشان در ادامه اظهار داشتند آزادی زندانیان جرائم غیر عمد باید از کانال ستاد دیه صورت پذیرد همچنین فرهنگ سازی و جمع آوری کمک ها توسط ادارات و نهادها اعم خصوص و دولتی به واسطه پرسنل و نیروهای خود یکی دیگر از عوامل مهم در آزاد سازی محکومین جرائم غیر عمد است .

علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان هم در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انسان دوستانه و خیر خو اهانه ستاد دیه استان گفت مجموعه ستاد دیه استان در تمامی سال با فراهم نمودن زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خدمات ارزنده ای به این قشر آسیب دیده از جامعه ارائه می دهد حتی به جرات می توان گفت از برنامه های تعیین شده توسط ستاد دیه کشور جلوتر است وی با بیان این موضوع که جنبه انسانی (آزادی زندانیان غیر عمد ) این امر خیلی مهم می باشد چرا که به دلیل غفلت و عدم آگاهی به قانون باعث شده یک فرد گرفتار زندان شود و هر بنده مسلمان باید به اندازه توانش به هم نوع خود کمک کند تا بتواند زمینه ساز آزادی این گونه از افراد از زندان ها شوند.

ایشان در ادامه افزودند در راستای آزادی زندانیان باید از تمامی ظرفیت های استان خصوصاً از ظرفیت کمیته های صلح و سازش استفاده گردد ضمن این که نباید از ظرفیت های مساجد ، هیئت های مذهبی و جشن های محوری درسطح استاندر این ایام غافل گردید./ درپایان مقرر گردید تمامی اعضای شرکت کننده در این نشست نسبت به مشارکت حداکثری آزادی زندانیان غیر عمد با ستاد دیه همکاری داشته باشند

دیدگاهتان را بنویسید