جرائم غیر عمد از جمله دیه ، چک های برگشتی و مهریه و نفقه بایستی موضوع انشاء دانش آموزان در مدارس قرارگیرد

سید حجت موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در دهمین جشن گلریزان شهر کرمان که با حضور فرهنگیان و معلمین شهر کرمان برگزار شد  گفت: آموزش و پرورش می تواند بازوی توانمندی در کنار ستاد دیه و اداره کل زندان ها باشد.

وی با تاکید بر تعامل آموزش و پرورش درکنار مجموعه زندان ها خاطر نشان کرد: در زمینه پیشگیری هر چه بیشتر گام  برداریم و سرمایه گذاری کنیم خروجی بهتری نیز خواهیم داشت.

وی با بیان  اینکه در جرائم غیر عمد از جمله دیه ، چک های برگشتی و مهریه و نفقه بایستی موضوع انشاء دانش آموزان در مدارس قرارگیردتا از این طریق در حوزه پیشگیری و آموزش خانواده ها گام موثری برداشته شود .

موسوی قوام اظهار داشت : همانگونه که در بحث یاوران پلیس از دانش آموزان مدارس سطح کشور کمک گرفته شد و در زمینه استفاده از کمربند ایمنی و عدم صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی  به  نتیجه بسیار عالی دست پیدا کنیم اینک میتوان در بحث پیشگیری از وقوع جرم در جرائم غیر عمد هم از دانش آموزان یاری گرفت .

رمضان امیری نائب رئیس هیات امنا ستاد دیه استان هم در این مراسم گفت : آموزش و پرورش تاثیر بسزایی در امر پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دارد هر چقدر در این زمینه سرمایه گذاری شود خروجی بهتری خواهیم داشت.

 وی از همکاری آموزش و پرورش با اداره کل زندان های استان و همراهی با مددجویان قدردانی کرد و افزود: کار در آموزش و پرورش کار سخت و طاقت فرسا ولی بسیار تاثیر گذار است.

وی خاطر نشان کرد: اگر یک دانش آموز از مدرسه اخراج شود در چندسال آینده امکان اینکه یکی از درهای زندان به رویش باز شود زیاد است.

 حجه الاسلام مقبلی، رییس اداره فرهنگی اداره کل زندان های استان در این جشن نیز گفت : موضوع احسان و نیکوکاری از جمله موضوعاتی است که در آیات، روایات و احادیث به آن توصیه و سفارش زیادی شده است.

وی افزود: احسان و نیکوکاری زمانی ارزشمند است که برای رضای خدا و قربت الی الله باشد.

وی تاکید کرد: دراین دنیا تا می شود باید نیکی کرد چراکه هرکس هرعملی چه خوب و چه بد انجام دهد نتیجه آن به خودش برمی گردد.

محمدمحسن بیگی، مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز  در جشن گلریزان ماه عاشقی گفت: در حوزه پیشگیری هر اندازه فعالیت شود هزینه های بعدی و آسیب ها به حداقل می رسد.

وی افزود: انجام جرم با آگاهی نسبت معکوسی دارد ، یعنی هرچه علم، دانش و آگاهی فرد کمتر باشد میزان جرم و تخلف درآن زیاد است.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۷۵ درصد زندانیان زیر دیپلم هستند.

وی گفت : خوشبختانه ما دراستان در بین فرهنگیان کمترین جرائم را داریم خصوصاً در جرائم غیر عمد .