در زمینه عدم ورود محکومین جرائم غیر عمد به یک فرهنگ نیازمندیم

دومین شب از برنامه ماه عاشقی (جشن گلریزان) به مناسبت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان با حضور بخش های شهر کرمان در محل صدا و سیمای مرکز کرمان برگزار گردید.

علی بابایی فرماندار کرمان در این مراسم گفت : با توجه به اینکه روزانه شاهد ورود محکومین جرائم غیر عمد به سطح زندانهای استان هستیم برای جلوگیری از این روند نیاز به یک فرهنگ داریم  زیرا همیشه پیشگیری بهتر از درمان است .

وی بیان داشت : با توجه به آمار های موجود در حال حاضر تعداد 314 مددجوی جرائم غیر عمد در سطح زندانهای استان تحمل حبس می نمایند که از این تعداد 110 مددجو مربوط به زندان مرکزی کرمان می باشد در واقع تعداد 110 خانواده در شهر کرمان با ورود فردی از خانواده خود دچار یک ناهنجاری اجتماعی شده اند که این ناهنجاری را می توان باپیشگیری و فرهنگ سازی در بین تمامی اقشار جامعه خصوصاً قشر دانشگاهیان و فرهنگیان و… درمان نمود البته در این راه سختی های وجود دارد.

وی در ادامه افزود : از تعداد 110 مددجوی واجد الشرایط ستاد دیه استان در شهر کرمان تعداد 14 مددجو مربوط به بخش های شهر کرمان می باشند که فرمانداری کرمان و بخش داری های تابعه تلاش می نمایند زمینه آزادی این 14 مددجو را در ایام ماه مبارک رمضان فراهم نمایند.

در ادامه این مراسم رمضان امیری مدیر کل اداره زندانها و نائب رئیس هیات امنائ ستاد یه استان گفت : زندان تبعات اجتماعی و زیان باری را هم برای فرد مددجو و هم برای خانواده آن در پی دارد خصوصاً در جرائم غیر عمد که هیچ نوع عمدی وجود نداشته و فرد بصورت ناخواسته وارد زندان گردیده و عمل بزه ای صورت نگرفته است .

وی اظهار داشت: با توجه به این در ماه ضیافت اله قرار داریم و در این ماه دلها به هم نزدیک تر است از تمامی شکات پرونده محکومین فوق خواستاریم تا حدی که امکان دارد نسبت به محکومین فوق گذشت داشته تا این عزیزان به آغوش خانواده های خود هر چه سریعتر باز گردند همچنین از خیرین دیار کریمان که همیشه یاور ستاد دیه در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بوده اند هم می خواهیم تا با کمک های خود در این ایام زمینه آزادی تعداد بیشتری از هم وطنان خود را فراهم نمایند.

در پایان آقای موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اعلام نمود در شب اول برنامه ماه عاشقی اصناف شهر کرمان مبلغ 80 میلیون تومان را تعهد نموده که این مبلغ همچنان در حال افزایش می باشد.