دعاوی خانوادگی از جمله مطالبه مهریه جزء دعاوی پرشمار در کشور و استان کرمان است

یدالله موحد روز دوشنبه در نشست هیات امناء ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان که در سالن اجتماعات دادگستری کل برگزار شد افزود: تمام هم و غم و برنامه های دستگاه قضایی استان این است که حتی المقدور اجازه ندهیم کسی به واسطه عجز از پرداخت مهریه وارد زندان شود.

وی خاطرنشان کرد: همکاران ما همواره تلاش می کنند مددجویان جرایم غیر عمد وارد زندان نشوند مگر آنکه از نظر قانونی امکان انجام این کار نباشد.

رئیس هیات امناء ستاد دیه  استان کرمان گفت: در مواقعی که این افراد وارد زندان می شوند نیز تلاش می شود که بتوانند مذاکرات لازم برای حل مشکلات خود را انجام دهند.

وی بر بازنگری مصوبات ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه تاکید کرد و افزود: می توان مصوبات ستاد دیه از ابتدا تاکنون را بررسی کرده و نقاط قوت و طرح های موفق را ادامه داد و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

موحد با تاکید بر اینکه باید فعالیت های ستاد دیه را خالص کرد گفت: باید به گونه ای اقدام شود که پیگیری روند آزادی مددجویان جرایم غیر عمد فقط از مسیر ستاد دیه محقق شود.

وی با اشاره به ورودی روزافزون پرونده ها در دستگاه قضایی عنوان کرد: در حال حاضر 30 هزار موجودی پرونده در اجرای احکام وجود دارد و انتظار می رود که در کمترین زمان ممکن این احکام اجرا شود.