ستاد دیه در حوزه پیشگیری نیازمند مشارکت آموزش و پرورش است

اولین نشست مشترک ستاد  دیه و انجمن اولیاء و مربیان ناحیه 2 آموزش و پرورش شهرستان کرمان عصر روز گذشته با حضور مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان ، معاونین آموزش و پرورش استان، رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 کرمان و مسئولین انجمن های اولیاء و مربیان در سالن اجتماعات کانون  اندیشه اسلامی برگزار گردید.

دکترمیر حسینی رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 کرمان گفت : آموزش و پرورش ناحیه 2 کرمان

یکی از برترین نواحی آموزش و پرورش استان می باشد این موضع براساس آمار و ارقام برگرفته از قبولی های المپیادها و دانشگاههای معتبر کشور می باشد.

وی گفت : متاسفانه تعدادی از اعضاء خانوادهای کرمانی اهم از پدر ، مادر و…. بصورت ناخواسته و غیر عمد وارد زندان شده که همت و تلاش شما عزیزان را می طلبد تا از ورود این افراد به مکانی بنام زندان جلوگیری شود و آن هم نیاز به یک امر فرهنگ سازی بصورت گسترده در جامعه دارد ستاد دیه استان با همکاری آموزش و پرورش برای فرهنگ سازی و پیشگیری  این امر از کوچکترین بنیان اجتماع یعنی خانواده ها شروع کرده است البته لازم بذکر است همت تمامی خانواده ها  را می طلبد.

در ادامه آقای موسوی قوام مدیر عامل ستاد دیه استان در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از این اقدام سازمان آموزش و پرورش اظهار داشت : ستاد دیه برای اولین بار در سال 1369 توسط شهید لاجوردی رئیس وقت سازمان زندانهای کشور پایه گذاری و در سال 1378 بصورت رسمی کار خود را آغاز نمود ستاد دیه استان هم در سال 1380 رسماً آغاز فعالیت داشته و به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد پرداخته است.

مدیر عامل ستاد دیه استان بیان داشت ک رسالت ستاد دیه حول دو محور پیشگیری و درمان می باشد . که در حوزه درمان (آزادی زندانی ) کار در حال انجام است اما در حوزه پیشگیری با این که کار های زیادی انجام شده متاسفانه باز هم کم می باشد

امروزه پیشگیری بهتر از درمان است این یک شعار نیست بلکه یک هدف است .

موسوی قوام گزارشی از عملکرد و فعالیتهای ستاد دیه در سال 94 و همچنین نحوه کمک ستاد دیه به زندانیان جرائم غیر عمد را به حضار ارائه نمودند .

در پایان تعدادی از مربیان ، والدین سوالاتی را مطرح و آقای موسوی به انها پاسخ دادند./