مجازات حبس بدترین نوع تدبیر برای حل مسایل و مشکلات خانوادگی است.

یدالله موحد رئیس کل دادگستری  روز شنبه مورخه 93/12/09 در جلسه هیات مدیره ستاد دیه استان گفت:در خانواده ای که مبنای استحکام آن محبت و مودت است نباید حبس جایگزین آن شود و نباید تصور کرد حبس می تواند خلاء محبت و مودت در خانواده ها را برطرف کند.

وی بیان کرد: باید تا حد توان از مجازات حبس پرهیز شود زیرا نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه به مشکلات خانوادگی افراد نیز اضافه و جامعه را دچار آسیب می کند.

وی گفت: در جرایم غیر عمدی که مبتنی بر خطای سهو و اشتباه است عده ای به واسطه خطای فرد دیگر آسیب دیده و مشکلاتی برای آنها ایجاد می شود که به عنوان افراد بزه دیده باید از حقوق قانونی آنها حمایت شود و از سوی دیگر مجرمان جرایم غیرعمد نیز نیازمند نگاه ویژه مسوولان هستند.

رئیس هیات مدیره ستاد دیه شعبه استان کرمان تصریح کرد: در مصاحبه با مددجویان جرایم غیر عمد در زندان ها متوجه می شویم که این افراد بواسطه شرایط اجتماعی و مسایلی که در جامعه وجود دارد در این شرایط نامطلوب قرار گرفته و بسیاری از آنها ناخواسته در این مسیر افتاده اند.

وی با تقدیر از تلاش های اعضای هیات مدیره، خیران و اعضای ستاد دیه گفت: بایستی از مجموعه عوامل شامل خیران، مجموعه ها و سازمان های همکار ستاد دیه تقدیر شود.

اعضای هیات مدیره ستاد دیه استان کرمان در حاشیه این نشست با تعدادی از مددجویان جرایم غیر عمد دیدار و گفت و گو کردند.