ورود روزانه یک بدهکار مهریه به زندان های کرمان

سیدحجت الله موسوی قوام روز دوشنبه در نشست هیات امناء ستاد دیه استان کرمان افزود: در حال حاضر 182 نفر مددجوی واجد شرایط جرایم غیر عمد در زندان های استان کرمان حضور دارند.

وی از کاهش مددجویان بدهکار دیه خبر داد و گفت: در حال حاضر 72 نفر به دلیل چک، 87 نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه، پنج نفر به

دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه و 18 بدهکار دیه در زندان های استان کرمان حضور دارند.

وی بیان کرد: 15 مددجوی جرایم غیرعمد از سال 94 و یک نفر از سال 93 در زندان های استان کرمان حضور دارند.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان با بیان اینکه 166 نفر در سال جاری وارد زندان های استان کرمان شده اند افزود: آمار ورودی مددجویان جرایم غیر عمد به زندان ها جای تاسف دارد.

وی با اشاره به عملکرد ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان در 9 ماه امسال گفت: در این مدت زمینه آزادی 128 مددجوی جرایم غیر عمد فراهم شده که برای این کار 32 میلیارد و 790 میلیون ریال اختصاص یافته است.

موسوی قوام افزود: 94 نفر از محل کمک های مردمی و خیران با با پرداخت مبلغ 8 میلیارد و 173 میلیون ریال و پنج نفر نیز از محل کمک های ویژه ستاد دیه مرکز با پرداخت مبلغ  پنج میلیارد و 866 میلیون ریال از زندان های استان آزاد شده اند.

وی اظهار کرد: شش نفر با دریافت 2 میلیارد و 550 میلیون ریال تسهیلات و 15 نفر از محل اعتبارات صندوق تامین خسارت های بدنی با صرف 16 میلیارد و 200 میلیون ریال از زندان های استان کرمان آزاد شده اند.

وی با اشاره به اینکه هشت نفر با اخذ رضایت شاکی و بدون پرداخت وجه از زندان آزاد شده اند گفت: با تلاش مددکاران و نمایندگان ستاد دیه برای  101پرونده مددجویان غیر عمد در سطح استان بیش از 122 میلیارد و 10 میلیون ریال اخذ رضایت شاکی حاصل شده است.

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان بیان کرد: 65 مددجو نیز بخشی از بدهی خود را به مبلغ 39 میلیارد و 310 میلیون ریال پرداخت کرده اند.

وی افزود: امسال 17 جشن گلریزان در شهرستان های استان کرمان برگزار شده خیرین بیش از مبلغ 16 میلیاردو 656 میلیون ریال تعهد نمودند  .

وی خاطرنشان کرد: تا روز گذشته 9 میلیارد ریال از تعهد خیران در مرکز استان پرداخت شده است و امیدواریم میزان وصولی ها به 100 درصد برسد.همچنین در شهرستان شهربابک 100 درصد و در کرمان نیز 90 در صد تعهد خیرین وصول گردیده است.