گذشت در زندگی مشترک باعث استحکام پایه های آن می شود

جلسه صلح و سازش زندانیان جرائم غیر عمد زندان مرکزی کرمان با حضور تعدادی از شکات ، اعضاء هیات امناء ستاد دیه استان ، اعضاء هیات امناء مسجد جامع سرآسیاب کرمان در مهدیه این مسجد برگزار گردید.

سید حجت الله موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در این گفت : این جلسه پیرو جلسات قبلی که با نمایندگان کانون های فرهنگی مساجد ، اعضاء هیات امناء مساجد، ائمه جماعات و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان داشتیم برگزار شد 

موسوی قوام بیان داشت  : گذشت در زندگی مشترک باعث استکام آن می شود  زن و شوهر بیش از هر مجموعه انسانی دیگر باید نسبت به هم روحیه بزرگ منشی داشته باشند .
وی اظهار داشت : یکی از نشانه های بزرگ منشی و کرامت ، عفو و گذشت و مدارا نسبت به هم است . زندگی مشترک ، به گونه ای است که زن و شوهر به طور طبیعی در حالات و روحیات یکدیگر دقیق می شوند و به عیوب هم پی می برند .اما نباید این مسئله به بازگو کردن عیوب هم و سرزنش یکدیگر منجر شود .چراکه در این صورت ، شادکامی از صحنه زندگی به بیرون رانده می شود و جوی آکنده از بدبینی و خصومت بر فضای زندگیشان حاکم می گردد.

وی در ادامه گفت : تعداد 8 نفر از شکات مددجویان غیر عمد در این جلسه حضور دارند که مربوط به محله های سرآسیاب ، سرباز ، 17 شهریور و خیابان های اطراف آن می باشند که انشالله با گذشتی که شکات  نسبت به مددجوی خود داشته باشند زمینه آزادی این 8 مددجو از زندان فراهم می گردد.

وی در پایان گفت : جلسات صلح و سازس در تمامی شهرستان های استان که دارای زندان می باشند برگزار می گردد در واقع یکی از برنامه های ستاد دیه نشست با اعضاء هیات امناء مساجد و ائمه جماعات آنان در زمینه صلح و سازش بین مددجویان غیر عمد و شکات آنان و فرهنگ سازی ، جلوگیری از وقوع جرم در جرائم غیر عمد می باشد همچنین در حال حاضر تعداد 277 مددجوی واجد الشرایط غیر عمد در زندانهای استان تحمل حبس می کنند که برای آزادی آنان بیش 75 میلیارد ریال نیاز است.