آزادی بیش از دو هزار زندانی جرائم غیر عمد از ابتدای تاسیس ستاد دیه استان کرمان

سید حجت الله موسوی قوام مدیر عامل ستاد دیه استان گفت : از ابتدای تاسیس ستاد دیه استان بیش از دو هزار زندانی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد شدند.

موسوی قوام در چهارمین جلسه هیئت مدیره ستاد دیه در سال جاری که با حضور جناب آقای موحد رئیس کل جدید دادگستری برگزار شد خبر از آزادی 2096 زندانی جرائم غیر عمد با پرداخت مبلغی بالغ بر دویست و شصت و یک میلیارد ریال دادکه  تعداد 892 نفر از طریق کمک های خیرین و ستاد دیه کشور بصورت بلاعوض ، تعداد 543 نفر با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ، 112 نفر از طریق صندوق تامین خسارتهای بدنی و 543 نفر بدون پرداخت هیچ گونه وجهی با اخذ رضایت شکات از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده های خود بازگشتندداد.

ایشان در این جلسه گزارش کاملی از عملکرد فعالیتهای ستاد دیه از بدو تاسیس ارائه نمودند و اظهار امیدواری کردند که این روند روبه رشد با حضور رئیس جدید هیئت مدیره ستاد دیه شتاب بیشتری بگیرد.

موسوی قوام در ادامه با بیان این موضوع که هدف اصلی ستاد دیه پیشگیری می باشد و بعد درمان ضمن تاکید بر لزوم برنامه های پیشگیری به منظور کاهش جمعیت آمار کیفری زندان خواستار همکاری و مشارکت همه جانبه مجموعه های فرهنگی استان در بحث پیشگیری و فرهنگ سازی شد.