آزادی تمام زندانیان محکوم به پرداخت دیه (در تصادفات) آزاد می شوند

 

 

 

 

 

 

 

سید حجت الله موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تمام زندانیان محکوم به پرداخت دیه در جرائم تصادفات تا پایان سال از زندان آزاد می شوند وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 21 مددجو محکوم به پرداخت دیه (تصادفات) در سطح زندانهای استان تحمل حبس می نمایند گفت در صدد

 

هستیم تا در روزهای باقی مانده از سال این تعداد از محکومین که در اولویت هستنداز بند رهایی بخشیم .

 

موسوی بیان داشت : خوشبختانه با تلاش و فرهنگ سازی در بین آحاد جامعه توانسته ایم تا حدودی از تصادفات و تلفات آن جلوگیری نمائیم که این جای تقدیر و تشکر از همه مسئولین و عموم مردم دارد.

 

وی گفت : آمار زندانیان جرائم غیر عمد در دیه تصادفات نسبت به سالهای گذشته بسیار کاهش یافته و این موضوع از آمار موجود مشخص می باشد فرهنگ سازی ، رعایت قوانین و مقررات رانندگی ، استفاده از بیمه نامه شخص ثالث از عواملی است که در این موضوع نقش داشته است .

 

وی بیان داشت : در حال حاضر تعداد تعداد 278 زندانی جرائم غیر عمد در سطح زندانهای استان تحمل حبس می نمایندکه متاسفانه طبق آمار بالاترین آمار در نوع جرم مربوط به محکومین به پرداخت مهریه و نفقه با تعداد 147 نفر می باشدکه جای تاسف دارد. در خصوص محکومین به پرداخت مهریه و نفقه هم نیاز به فرهنگ سازی در جامعه می باشد .از عوامل افزایش زندانیان محکوم به پرداخت مهریه و نفقه را می توان عدم تعهد زوجین به یکدیگر، عدم نظارت خانواده ها بر ازدواج فرزندان خود و چشم به هم چشمی دانست پس برای اینکه آمار زندانیان مهریه و نفقه  همانند زندانیان بدهکار دیه کاهش یابد نیاز به یک فرهنگ سازی گسترده در جامعه دارد این فرهنگ سازی باید دربین ارگانها ، نهادها، موسسات ، مدارس، دانشگاه ها و…. صورت پذیرد .

 

وی در ادامه گفت : ستاد دیه استان از ابتدای سال جاری توانسته زمینه آزادی 185 زندانی جرائم غیر عمد را فراهم نماید که با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال قرار داریم این آمار افزایش می یابد یکی از دلایل افزایش آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک خیرین و عموم مردم در روزهای پایانی سال می باشد که جای تقدیر دارد.