آزادی زندانیان غیرعمد به مناسبت نوروز سرعت بیشتری می گیرد

ˈسید اسدالله جولاییˈ  در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار حوزه حقوقی و قضایی گروه اجتماعی ایرنا با تبریک سی و پنجمین سالروز

پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر و ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم از همه اقشار و ادیان در راهپیمایی 22 بهمن، افزود: یکی از غرفه هایی که مردم عزیز به ویژه جوانان، کودکان و بزرگسالان به آن مراجعه کردند، پایگاهی بود که ستاد دیه کشور در مسیر راهپیمایی 22 بهمن برپا کرده بود.

وی افزود: در این پایگاه جزوه های آموزشی مراعات قوانین راهنمایی رانندگی، صدور چک، تعهد مهریه، پرداخت نفقه به همسر و افراد تحت تکفل به بازدید کنندگان و مراجعه کنندگان اهدا شد.

رییس ستاد دیه کشور با بیان اینکه هر فردی حتی اگر یک ریال هم به ستاد دیه و برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کند، دستش را می بوسم، اظهار کرد: از همین قطره قطره ها کمک های مالی و حمایت مردم و همچنین حمایت مقام معظم رهبری، قوه قضاییه و مجریه بود که تاکنون شمار زیادی آزاد شده اند.
جولایی ادامه داد: از ابتدای تاسیس ستاد دیه در سال 1369
تاکنون در چارچوب 75 هزار نفر از زندانیان جرایم غیرعمد، غیر کلاهبرداری که افراد آبرومند و محترمی بودند، آزاد شدند.

وی از اطلاع رسانی رسانه ها در خصوص فعالیت ستاد دیه و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد تقدیر و صدا و سیما و خبرگزاری ها را حامی همیشگی ستاد دیه عنوان کرد.
رییس ستاد دیه با بیان اینکه هر روز زندانیان جرایم غیرعمد آزاد می شوند، گفت: از مسوولان ستادهای دیه سراسر کشور در قالب بخشنامه هایی درخواست کرده ایم تا به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی غیرعمد و غیرکلاهبرداری سرعت بیشتری ببخشند.
جولایی گفت: آمار دقیق آزادی زندانیان در ایام دهه فجر هفته آینده اعلام می شود.

رییس ستاد دیه کشور با تشریح هدف از آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: با آزادی زندانیان دو هدف عمده را دنبال می کنیم؛ یکی اینکه اولیای دم و طلبکارانی که در تلفات و حوادث کارگاهی و حوادث غیرعمد و شبه عمد آسیب دیده اند به حق خود برسند و از طرف دیگر به برکت رضایت خانواده های اولیای دم، زندانیان هم آزاد شوند و سر سفره هفت سین کنار خانواده هایشان بنشینند.