آمار زندانیان نگران‌کننده‌ است

مدیرکل اداره زندان‌های استان کرمان گفت: آمار زندانیان در سراسر کشور نگران‌کننده‌ است و همت مسئولان را می‌طلبد تا در زمینه کاهش زندانیان موفقیت داشته باشیم.

علی ولی‌نیا درآئین برگزاری  جشن گلریزان ویژه زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان اظهار داشت: در سطح استان کرمان تلاش می‌کنیم که با کاهش زمینه‌های جرم کمتر زندانی داشته باشیم و تاکنون هم در این زمینه موفق بوده‌ایم.

ولی‌نیا عنوان کرد: ما برای کاهش زندانیان همراهی و همدلی مسئولان و مردم را در سال‌های آتی نیاز داریم.

وی افزود: آمار زندانیان در سراسر کشور آمار نگران‌کننده‌ای است و عزم و همت مدیران و مسئولان را می‌طلبد تا در زمینه کاهش آمار زندانیان موفقیت داشته باشیم.

ولی‌نیا تصریح کرد: در زندان‌ها برای زندانیان کلاس‌های فنی و حرفه‌ای گذاشته‌ایم تا زمانی که فرد از زندان آزاد می‌شود، یک حرفه‌ای را یاد گرفته‌ و بتواند وارد بازار کسب و کار شود و از 100 درصد زندانیان تنها دو درصد آنها احتمال بازگشت مجدداشان به زندان می‌رود.

مدیرکل امور زندان‌های استان کرمان گفت: با وجود برنامه‌های علمی و تربیتی زیادی که برگزار می‌کنیم، زندان محیط جالبی نیست و بدآموزی دارد و اگر یک نفر هم آموزش بدی دهد، تمام کارهای مثبتی که مسئولان انجام داده‌اند، زیر سئوال می‌رود.

وی بیان داشت: تعداد قابل توجهی از زندانیان به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی در زندان به سر می‌برند و نزدیک 65 درصد زندانیان برای بار اول وارد زندان شده‌اند.

ولی‌نیا ادامه داد: ما باید با همکاری و همدلی مسئولان و مردم کاری انجام دهیم که آمار ورودی‌های ما به زندان کم شود و از خیران می‌خواهم، کمک کنند تا زندانیان جرائم غیرعمد، اقتصادی و مهریه از زندان آزاد شوند.