آمار طلاق چهار درصد کاهش یافته است

رییس‌کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان کرمان گفت: آموزش مهارت‌های زندگی نقش مهم و موثری در کاهش طلاق دارد.

 به گزارش کرمان‌شهر آنلاین، حجت‌الاسلام محمدامیر ابراهیمی افزود: در سه ماهه‌ی اول سال‌جاری آمار طلاق در استان کرمان نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل چهار درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: تنها یک درصد از افرادی که قبل از ازدواج آموزش مهارت‌های زندگی می‌بینند، بعد از ازدواج برای طلاق به دادگاه مراجعه می‌کنند.
وی بیان کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، در زمینه‌ی کاهش طلاق در استان کرمان راه‌کارهای متعددی پیش‌بینی و اجرا شده تا طلاق در این استان به حداقل برسد.
وی افزود: کارهای زیربنایی در راستای کاهش طلاق انجام گرفته و با هم‌کاری معاونت پیش‌گیری از وقوع جرم و جهاد دانشگاهی، کلاس‌های آموزشی مهارت زندگی در دوران قبل از ازدواج برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: دفاتر ثبت اسناد همان‌طور که در دوران قبل از ازدواج گواهی عدم اعتیاد و بیماری‌های مسری را از افراد می‌خواهند، باید گواهی آموزش مهارت‌های زندگی قبل از ازدواج را نیز بخواهند؛ اما به‌دلیل ابلاغ نشدن در قانون، چنین اقدامی میسر نیست.
حجت‌الاسلام ابراهیمی بیان کرد: زوجین بعد از طلاق نیز باید آموزش داده شوند که اشتباه زندگی اول خود را در دوران زندگی دوم نیز تکرار نکنند.
وی به آثار و تبعات طلاق اشاره کرد و گفت: طلاق آثار و تبعات زیان‌باری به‌هم‌راه دارد و پیامدهای بعد از طلاق برای فرد در زمنیه‌های روحی و روانی، اجتماعی و فرهنگی است.
رییس‌کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان کرمان گفت: پدر و مادر به‌عنوان الگوی نسل جوان به شمار می‌رود و بر همین اساس باید از هر نوع طلاق حتی طلاق‌های صوری نیز جلوگیری شود.