آمار محکومین به پرداخت مهریه نگران کننده است

سید حجت الله موسوی قوام مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان در نشست اعضای هیات مدیره ستاددیه با مسئولین بخش های شهرستان کرمان  گفت: در حال حاضر 260 مددجوی جرایم غیرعمد در زندان های استان تحمل حبس می نمایند. از این تعداد 37 نفر بدهکار دیه، 58 نفر چک برگشتی، 141 نفر بدهکار مهریه و 29 نفر بدهکار نفقه هستند.

وی اظهار کرد :آمار محکومین به پرداخت مهریه در سطح زندانهای استان نگران کننده است تقریبا می توان گفت هر روز یک نفر بابت مهریه به زندان می رود.

وی گفت: از مجموع مددجویان جرایم غیرعمد حاضر در زندان های استان کرمان، 109 نفر ورودی سال 94 هستند.

مدیرعامل ستاد دیه استان با اشاره به اینکه این ستاد جزء ستادهای برتر کشور به شمار می رود افزود: آمار این ستاد با تمام تلاش های انجام شده هیچگاه به کمتر از 100 نفر نرسیده است.

وی به برگزاری جشن گلریزان اشاره کرد و گفت: این جشن در تمامی شهرستان های دارای زندان برگزار می شود.

موسوی قوام اضافه کرد: ستاد دیه سال 69 در کشور راه اندازی شده و این ستاد در کرمان از سال 80 فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی گفت: اعتبارات ستاد دیه تا قبل از دولت نهم از محل کمک های خیران بود و پس از آن در ردیف بودجه دولت قرار گرفت و هر سال اعتباراتی در کنار کمک های خیران و مردمی از سوی دولت به ستاد دیه کمک می شود.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان افزود: از ابتدای فعالیت ستاد دیه کرمان تاکنون دو هزار و 230 نفر از زندان های استان آزاد شده اند که آزادی 585 نفر با اخذ رضایت شاکی و بدون پرداخت وجه بوده است.

وی گفت: همچنین تاکنون 64 جشن گلریزان در استان کرمان برگزار شده که با استقبال بسیار خوب خیران همراه بوده و در مجموع 42 میلیارد و 315 میلیون ریال تعهد خیران در این جشن ها حاصل شده است.

موسوی قوام خاطرنشان کرد: جشن گلریزان در کرمان چهارم شهریور برگزار می شود.