ائمه جمعه و جماعت در بحث پیشگیری یاور ستاد دیه باشند

سید حجت اله موسوی قوام در جشن گلریزان شهرستان کوهبنان که در سالن اجتماعات حوزه مقاومت بسیج این شهرستان برگزار شد گفت : در بحث فرهنگ سازی ائمه جمعه و جماعات می توانند یاور و همراه ستاد دیه باشند .

وی بیان داشت متاسفانه آمار محکومین به پرداخت مهریه و نفقه روز به روز در حال افزایش است و این جای نگرانی دارد تنها راه پیشگیری از ورود این افراد به زندان فرهنگ سازی در سطح جامعه می باشد زیرا دیگر این موضوع کی مهریه را گرفته و کی داده وجود ندارد در حال حاضر هم مهریه را میدهند و هم مهریه را می گیرند ائمه جمعه و جماعت می توانند در خطبه های نماز خود که از تمامی اقشار در آن شرکت می نمایند این موضوع را مطرح و به همه جوانان و خانواده های آنان آگاهی های لازم را بدهند حتی در شورای فرهنگ عمومی هر شهرستان هم می توان این موضوع را بعنوان یک معضل معرفی نمود و برای آن راه کار ارائه کرد.

میرزایی رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان هم در این مراسم گفت : در این ماه که ماه بندگی خداوند می باشد هر کس حاجت و مشکل برادر خود را برطرف نماید ثوابش مانند یک ماه اعتکاف در مسجد وعبادت میباشد .

وی بیان داشت : کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان و باز کردن گره از مشکلات آنان باعث میشود که خداوند اجر معنوی به فرد عطانماید.

در ادامه این مراسم حجه الاسلام والمسلمین جعفری امام جمعه کوهبنان افزود: یکی از راه های رسیدن انسان مومن به بهشت انفاق کردن در راه خداوند است کسانی که تمکن مالی دارند و در راه خداوندانفاق می نمایند هم باعث خوشحالی بندگان گرفتارمی شوند و هم باعث خشنودی خداوند

وی در ادامه گفت : انفاق از جمله معامله هایی است که انسان با خداوند انجام می دهد و هیچگاه متضرر نمی شود. خداوند میزان سود انفاق را از دو برابر تا هفتصد برابر بیان کرده است که این میزان سود بستگی به میزان شایستگی فرد دارد

در پایان این مراسم نیکو کاران مبالغی را در جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد تعهد نمودند.