اختصاص بخشی از اعتبارات ستاد دیه به امر پیشکیری از وقوع جرم

حجت‌الاسلام علی توکلی در دومین نشست مشترک اعضای هیئت مدیره ستاد دیه استان کرمان در سال جاری که با حضور معاون مدیر عامل  ستاد دیه کشور برگزار گردیده گفت: در شرایطی که اعتبارات ستاد دیه کشور در بودجه سال 1393 مبلغی بالغ بر 200 میلیارد تومان است باید بخشی از آن به مسئله پیشگیری از وقوع جرم اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه باید در کنار آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به امر پیشگیری و فرهنگ‌سازی نیز توجه شود، بیان کرد: باید رسانه ملی با آموزش‌های لازم جامعه را در برابر پیشگیری از وقوع این قبیل جرایم آماده کند تا از دچار شدن سایر افراد به این قبیل مشکلات جلوگیری شود.

رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان کرمان با بیان اینکه باید مانع از سوءاستفاده برخی افراد از شرایط و تسهیلات ستاد دیه شد، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از زندانیان جرائم غیرعمد بخشی از بدهی‌های خود را از طریق تسهیلات ستاد دیه پرداخت می‌کنند که باید با تقویت کارهای تحقیقاتی این قبیل تسهیلات به افراد واجد شرایط واقعی اعطا شود.

وی با تاکید بر اینکه ستاد دیه استان تا سقف 20 میلیون تومان بدهی زندانیان مهریه را پرداخت می‌کند، تصریح کرد: باید با انجام کارهای آموزشی مانع از وقوع جرائم غیر عمد در سطح جامعه شد.

حجت‌الاسلام توکلی خاطرنشان کرد: اعضای ستاد دیه استان کرمان با تمام امکانات فکری و مادی، برای تحقق اهداف این ستاد تلاش می‌کنند.