افتتاح نمایندگی صندوق تامین خسارتها در کرمان

دفتر نمایندگی صندوق تامین خسارتهای بدنی جنوب شرق روز گذشته با حضور مدیر عامل صندوق تامین خسارتهای بدنی، رئیس کل دادگستری استان ، نماینده مردم کرمان و راور درمجلس ، مدیر عامل ستاد دیه استان و جمعی از مسولان قضایی استان در مجتمع عدالت دادگستری واقع در شهرک شهید قندی افتتاح شد .

یدالله موحد رئیس کل دادگستری و رئیس هیات مدیره ستاد دیه استان در مراسم افتتاحیه دفتر نمایندگی صندوق تامین خسارتهای بدنی جنوب شرق نمایندگی استانهای کرمان سیستان و بلوچستان و هرمزگان گفت : سالانه در استان کرمان یازده هزارو سیصد نفر در حوادث رانندگی دچار صدمات بدنی می شوند.
موحد افزود : در حوادث رانندگی بسیاری از رانندگان بیمه نامه ی کامل ندارند یا راننده متواری میشود و مجهول الهویه است . که در این صورت صندوق تامین خسارتهای بدنی خسارت این گونه اسیب دیدگان را تامین می نماید .

علی جباری مدیر عامل صندوق  در آئین افتتاح این نمایندگی گفت : این صندوق قبلاً در تهران مستقر بود و آسیب دیدگان می بایست علاوه بر بیماری ، رنج سفر را متحمل میشدند تا به مشکلشان رسیدگی شود افتتاح این صندوق در کرمان به منظور سهولت در رسیدگی به کار مردم است .
  جباری افزود : در زمان بروز حادثه مردم نباید نگران پرداخت هزینه های درمانی باشند و اگر احیاناً شرکتهای بیمه ای دچار مشکل یا ورشکستگی شود و یا به دلایلی نتواند به طور کامل سقف تعهدات را بپردازد ، این صندوق از بیمه شدگان حمایت می کند .وی همچنین آزادی زندانیان غیر عمد بخش دیه را از جمله حمایتهای این صندوق دانست .

مدیر عامل صندوق در ادامه افزود : برای پیگیری مشکلات مردم در بیمه توسعه ، بیمه ی ایران موظف به پیگیری و همکاری شده است .
دکتر پور ابراهیمی نماینده ی مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم در مراسم افتتاح این صندوق گفت :آمار کشته شدگان در تصادفات جاده ای 18 هزار نفر است که این امار از شهدای 8 سال دفاع مقدس بیشتر است . و باید تدبیری برای کاهش تصادفات در نظر گرفته شود .
  پور ابراهیمی با بیان اینکه قوانین مربوط به بیمه شخص ثالث مربوط به سال 1347 وکپی از کشور بلژیک است گفت : این قوانین باید بازنگری شود و برای تغییر و اصلاح این گونه قوانین مواردی به شورای نگهبان از سوی مجلس ارایه شده است .
وی از جمله این موارد را الزام مالکان خودروهای گرانقیمت را به داشتن بیمه نامه کامل بدنه دانست .