افزایش آزادی زندانیان جرائم غیر عمداستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته

سید حجت الله موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان صبح امروزدر جلسه هیات امناء  خبر از آزادی تعداد 168 مددجوی جرائم غیر عمد از ابتدای سال جاری داد.

وی گفت: این تعداد از مددجویان با پرداخت مبلغ 41میلیاردو 238 میلیون ریال از سطح زندانهای استان آزاد شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 60 درصدی داشته است

موسوی قوام بیان داشت : منابع تامین شده برای آزادی این تعداد ازمددجویان از محل کمک های مردمی و خیرین ، ستاد دیه کشور ، سازمان زندانها، تسهیلات قرض الحسنه بانک های عامل و پرداختی صندوق تامین خسارت های بدنی بوده است.

فراهم شدن زمینه آزادی تعداد38 نفر از مددجویان غیر عمد استان

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان در ادامه این جلسه خبر از فراهم شدن زمینه آزادی تعداد 38 نفر از مددجویان واجد الشرایط استان را هم داد.

وی اظهار داشت : کل مبلغ بدهی این تعداد از مددجویان بیش از 178 میلیاردو 770 میلیون ریال می باشد که با پرداخت مبلغ 10میلیاردو 423 میلیون ریال از زندان آزاد می شوند .همچنین با تلاش نمایندگان و مددکاران ستاد دیه در سطح زندانهای استان بیش از 166 میلیاردو 623 میلیون ریال از شکات آنان رضایت و تخفیف بدهی اخذ گردیده که این رقم 80 درصد مبلغ کل بدهی میباشد و رقم چشم گیری است.

موسوی در پایان گفت در حال حاضر تعداد 326 نفر مددجوی واجد الشرایط در سطح زندانهای استان داریم که برای آزادی آنان بیس از 90 میلیارد ریال نیاز است البته این را باید گفت آمار ما نسبت به ماه گذشته کاهش داشته و این جای امیدواری است که بتوانیم با فرهنگ سازی و بالا بردن سطح آگاهی تمامی اقشار جامعه از ورود زندانیان جرائم به زندان جلوگیری نمائیم .