افزایش تعداد آزادی مددجویان غیر عمد استان در روزهای ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته

سومین نشست هیات مدیره ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان کرمان در سال جاری مورخه 95/02/18در سالن اجتماعات دادگستری استان برگزار گردید.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تعداد 22 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از سطح زندانهای استان آزاد شدند که آزادی 12 نفر از این افراد از محل کمک‌های مردمی و خیرین بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

موسوی قوام بیان  داشت: 25 جلسه هیات مدیره ستاد دیه با 53 مصوبه طی سال گذشته در استان کرمان برگزار شد که  بیش از 180 پرونده مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت منجبر به آزادی 183 مددجوی واجد الشزرایط از سطح زندانهای استان گردیدتقریباً، می توان گفت ستاد دیه استان در زمینه آزادی مدجویان جرائم غیر عمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی همچنین افزود: در سال جاری، یکی از مصوبات ستاد دیه استان طرح استفاده از کلاه ایمنی برای راکبان موتورسیکلت در کرمان است امیدواریم با اجرای این طرح که با کمک و همکاری بیمه ها خواهد بود دیگر هیچ راکب موتور سواری بدون استفاده از کلاه ایمنی در سطح شهر و جادهای استان رانندگی نکند.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه 183 مددجوی واجد شرایط با پرداخت مبلغ بیش از 54میلیارد ریال در سال گذشته آزاد شدند، تصریح کرد: 92 نفر از مددجویان جرایم غیرعمد با کمک‌های مردمی و خیران  ،21 نفر از محل کمک‌های ویژه ستاد دیه کشور، 25 نفر از محل اعتبارات قرض الحسنه بانک‌های عامل  ، 15 نفر با اخذ رضایت شاکی و تعداد30 هم توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور از زندان آزاد شدند.

وی بیان کرد: طی مذاکره با 124 نفر از شاکیان پروندها بیش از مبلغ 173 میلیارد ریال اخذ رضایت و تخفیف را از شکات پرونده ها داشتیم همچنین تعداد 75 نفر از مددجویان  با پرداخت مبلغ  88 میلیارد ریال بخشی از بدهی خود را تامین نموده اند.

موسوی قوام با اشاره به ضعیف برگزار شدن جشن‌های گلریزان کرمان طی سال گذشته اظهار کرد: قرار بود بیشتر جشن‌ها را در نیمه دوم سال گذشته برگزار کنیم که به دلایلی نتوانستیم جشن‌ها را در بعضی از شهرستان‌ها برگزار کنیم اما با همت وتلاش اعضاء هیات مدیره و پرسنل توانسیم در جشن گلریزان شهرستان کرمان کمک بیش از 2 برابری خیرین را در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن را داشته باشیم  .

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به بازدیدهای مستمر از زندان‌های استان و دیدار با مددجویان جرایم غیرعمد و برگزاری گردهمایی فصلی نمایندگان ستاد دیه استان کرمان در سال گذشته، گفت: همایش تجلیل از خیران ستاد دیه استان کرمان نیز در سال گذشته برگزار شد که بازتاب خوبی هم بین خیرین و شهرستانهای دیگر داشت.

موسوی قوام با اشاره به افزایش ورودی زندانیان جرایم غیرعمد به زندان‌های استان کرمان در سال جاری افزود: تعداد مددجویان جرایم غیر عمد استان از 32 مددجو در 48 روز نخست سال گذشته به 42 نفر در مدت مشابه سال جاری افزایش یافته ضمن آنکه هم اکنون 147 مددجوی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان داریم که بیشتر مددجویان جرایم غیرعمد به علت مطالبه مهریه و نفقه در زندان‌ها به‌ سر می‌برندکه مهمترین امر و علت حبس این زندانیان چشم هم چشمی و فرهنگ غلط کی مهریه داده و کی گرفته میباشد اگر خانواده ها بر اساس توانایی زوج مهریه را مشخص می کردند مطمئناً الان این تعداد از جوانان ما گرفتار میله های زندان و پرداخت مهریه های غیر معقول نبودندبعنوان مثال مهریه 1000 عدد شمش طلا، 124 هزار شاخه گل ارکیده و…