اولویت ستاد دیه همچنان پیشگیری از وقوع جرم است

سید حجت الله موسوی قوام مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان گفت : در بحث رسالت ستاد دیه که حول دو محور پیشگیری و درمان می باشد محور پیشگیری همچنان در اولویت می باشد. البته بحث محور درمان کما فی سابق وجود دارد که همان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد می باشد.

موسوی قوام بیان داشت : ستاد دیه علی الخصوص ستاد دیه استان همچنان تلاش می کند در بحث پیشگیری از وقوع جرم در جرائم غیر عمد باعث کاهش جمعیت کیفری زندانها شود اما این امر نیاز به یک فرهنگ سازی بزرگ در سطح جامعه دارد که تلاش تمامی ارگانها،موسسات، ادارات و… اعم از دولتی و خصوصی را می طلبد .

وی یادآور شد که زمانی بستن کمربند ایمنی در بین مردم از اهمیت چندانی برخوردار نبود با یک برنامه اصولی و فرهنگ عمومی در بین اقشار مختلف جامعه از جمله فرزندان که بعنوان همیاران پلیس محسوب میشدند جا افتاد .

مدیر عامل ستاد دیه استان در ادامه افزود: جشن گلریزان شهرستان کرمان به منظور کمک به آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند جرائم غیر عمد کرمان هفتم مهر ماه همزمان با ولادت باسعادت امام هادی (ع) و در آستانه عید سعید غدیر غم  برگزار می گردد.

موسوی قوام در پایان گفت : در حال حاضر تعداد248 مددجوی جرائم غیر عمد در سطح زندانهای استان تحمل حبس می کنند که متاسفانه همچنان بالاترین آمار مربوط به محکومین به پرداخت مهریه و نفقه می باشد که برای آزادی این تعداد از زندانیان جرائم غیر عمد مبلغی بالغ بر 70/000/000/000 ریال نیاز می باشد.