اولین دوره آموزشی نرم افزار جامع عرفه در تهران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، در این گردهمایی 2 روزه که در محل مرکز آموزشی و پژوهشی سازمان زندانها برگزار شد

«سیداسدالله جولایی مدیرعامل ستاددیه کشور در افتتاحیه این دوره آموزشی با اشاره به تلاش مجموعه ای از متخصصان در تهیه و راه اندازی این برنامه سراسری اظهار داشت: نرم افزار جامع عرفه بنا به ضرورت و احساس نیاز با همت همکارانم در ستاددیه کشور تهیه و در روز بیست و سوم مهرماه رونمایی شد.

وی با توجه به مصادف شدن روز رونمایی این نرم افزار با روز عرفه (روز نیایش) خاطر نشان کرد: با عنایت الهی و همت مجموعه این ستاد مردمی تصمیم بر این شد که به مناسبت این روز نام نرم افزار مزین به «عرفه» باشد.

مدیرعامل ستاددیه کشور افزود: این نرم افزار نزدیک به 2 ماه به صورت آزمایشی در استان فارس اجرا و با عنایت به مشکلات مطرح شده تلاش شده این نواقص بر طرف گردد.

«محمدعلی ساری» معاون ستاددیه کشور نیز با تبیین برخی از امکانات و ویژگی های این نرم افزار گفت: نیاز دسترسی به یک سیستم جامع کشوری برای خدمت رسانی بهتر و بیشتر به زندانیان نیازمند و به خصوص خانواده های آنان که امروز به آن  پاسخ داده شده است، می تواند با ثبت رایانه ای (الکترونیکی) پرونده مددجویان مورد حمایت ستادهای دیه در راستای ارائه خدمات موثر و به موقع که همواره یکی از دغدغه های خادمان این نهاد مردمی بوده است، موجب تحولات بزرگی باشد.

«علی رحیمی» مدیر آمار و رایانه های ستاددیه کشور هم ضمن اشاره به تعامل سازنده ستاددیه کشور با سازمان زندانها در مسیر تحقق و راه اندازی نرم افزار جامع عرفه تصریح کرد: سهولت در کاربری و به روز بودن اطلاعات مددجویان از جمله نتایج این همگرایی است که امید می رود روز به روز در سطوح مختلف اجرایی ظهور و بروز داشته باشد.

وی ادامه داد: با توافقات انجام شده با همکاران آمار و رایانه ستاد سازمان زندانها امید است با امکان برقراری ارتباط این نرم افزار با نرم افزار پانیذ این نرم افزار بتواند در تکمیل اطلاعات واحدهای مالی بسیار موثر واقع شود.

گفتنی است «آقاصادقی» رئیس مرکز آموزشی و پژوهشی سازمان زندانها نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات خداپسندانه و انساندوستانه ستاددیه کشور در راستای آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد، بهره مندی از نرم افزارهای مرتبط با فعالیتهای ستاددیه را امری ضروری دانست و بر برگزاری این دوره های آموزشی به دلیل ضرورت ایجاد تحولات نوین تاکید کرد.