بازدید مدیر عامل ستاد دیه استان از زندان بم و دیدار با مددجویان جرائم غیر عمد

سید حجت الله موسوی قوام مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان در معیت مدیر کل اداره زندانها و نائب رئیس هیات مدیره ستاد دیه استان از زندان بم بازدید و با زندانیان جرائم غیر عمد دیدار نمودند.

در این بازدید ابتدا از امکانات و بخش های مختلف زندان بم بازدید بعمل آمده سپس مدیر عامل ستاد دیه بهمراه علی ولی نیا مدیر کل اداره زندانها و نائب رئیس هیات مدیره ستاد دیه و رئیس اداره زندان بم در

جمع زندانیان جرائم غیر عمد حضور پیدا کرده و از نزدیک با 27 مددجوی غیر عمد زندان بم دیدار و وضعیت قضایی پرونده آنان را مورد بررسی قرار دادند.

علی ولی نیا در جمع محکومین غیر عمد زندان بم با اشاره به سخنان و دغدغه های مهم رئیس سازمان زندانها در خصوص کاهش جمعیت کیفری و بحث آمار زندانیان گفت : تمام سعی و تلاش مدیران و روسای زندانها باید این باشد تا در کار خیر پیش قدم بوده و در راه خدمت به خلق بویژه زندانیان جرائم غیر عمد و خانواده انان که از اقشار آسیب دیده جامعه هستند از هیچ کوششی دریغ نورزند.

ولی نیا در ادامه گفت : هدف باید جلب رضای خداوند باشد خدمت کردن و کمک کردن به قشر نیازمند و گرفتار جامعه که زندانی هستند از امتیاز ویژه و بالایی نزد خداوند برخوردار است پس باید تلاشمان را در این زمینه مضاعف نمائیم.

در ادامه این دیدار آقای موسوی قوام ضمن ارائه نحوه کمک به زندانیان جرائم غیر عمد و دستورالعمل های ستاد دیه گفت: ستاد دیه استان پرونده مددجویان جرائم غیر عمد را براساس اولویت نوع جرم ، جنسیت ، تاریخ ورودبه زندان و مبلغ کل بدهی مورد بررسی قرار داده و به آنان خدمات ارائه می کند.

وی همچنین از تمامی مددجویانی که مبلغ کل بدهی آنان بالا می باشد و شکات آنان هم اخذ رضایت و تخفیف بدهی نمی دهند خواستار تقاضای اعسار پرونده هایشان گردید.

در این دیدار با تعدادی از شکات پرونده ها بصورت رودررو مذاکره گردیدو تعدادی از آنان اخذ رضایت و تخفیف بدهی نسبت به محکوم علیه خود دادند.

در پایان پرونده تمامی محکومین جرائم غیر عمد زندان بم بصورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفت.