برگزاری جشن گلریزان درجنوب کرمان

شامگاه شنبه شب همزمان با بیست و نهمین روز از ماه مبارک رمضان جشن گلریزان در چهار شهرستان جنوبی استان با محوریت شهرستان جیرفت با حضور رئیس دادگستری ، دادستان ، فرماندار ، مدیر کل اداره زندانها ، مدیر نمایندگی ستادد یه استان و مسئولین قضایی، اجرایی  چهار شهرستان حنوبی در سالن ابرار جیرفت برگزار گردید .

علی انجم روز رئیس دادگستری شهرستان جیرفت ماه رمضان را ماه فضایل و نورانیت دانست و تاکید کرد: جشن گلریزان تکمیل کننده معنویت و برکت این ماه است و کمک های خیرین در این مراسم مصداق آیه ی ((تعاونوا اعلی البر و التقوی)) بوده که مایه خیر و برکت می باشد.

وی خاطر نشان کرد: تعداد 39 نفر از محکومین جرائم غیرعمد زندان جیرفت نیاز به مبلغ هفت میلیارد تومان دارند تا از زندان رهایی یابند که یک و نیم میلیارد تومان ازاین مبلغ با تلاش مددکاری زندان و نماینده ستاد دیه در زندان جیرفت از شکات پرونده ها رضایت و یا تخفیف بدهی  اخذ گردیده است 

سخنران دیگر این جشن مدیرکل زندان های استان کرمان بود که به بیان ابعاد کمک های خیرین در جشن گلریزان پرداخت و گفت: از یک طرف خانواده هایی که در این جرائم غیرعمد زیان دیده اند به این کمک نیاز دارند و از سوی دیگر خانواده شخص محکوم که ناخواسته وارد زندان شده نیز در صورت تداوم دوره ی زندان دچار زیان جدی خواهند شد.

رمضان امیری افزود: بنابراین هر کمک شما، دو خانواده را از آسیب های اجتماعی، اقتصادی، عاطفی و… حفظ خواهد کرد.

در ادامه این مراسم موسوی قوام مدیرنمایندگی ستاد دیه استان  گزارشی از عملکرد ستاد دیه  در حوزه های قضایی چهار شهرستان مربوطه ارائه نمودند .

وی گفت : ستاد دیه استان در سال گذشته توانسته است  تعداد 22 مددجوی جرائم غیر عمد را که حوزه های قضایی آنان مربوط به این چهار شهرستان بوده ودر زندان جیرفت تحمل حبس می نموده اند با پرداخت مبلغ  5 میلیاردو 340 میلیون ریال آزاد نمایند .

ایشان در پایان بیان داشتند : از ابتدای تاسیس ستاد دیه تعداد174 مددجوی جرائم غیر عمد از سطح زندان جیرفت با پرداخت بیش از 40 میلیاردو 770 میلیون ریال  آزاد شده اند که بیش از 6 ملیاردو 184 میلیون ریال آن کمک های خیرین بوده است .

حضور هنرمند طنز پرداز محمدرضا ذریه، صداپیشه مطرح کشوری و مجریان مطرح صداو سیما علی قریشی (معروف به خالو کریم) و حسین مشایخی نیز از برنامه متوع و شاد این جشن بود.