برگزاری جشن گلریزان شهرستان انار

شامگاه چهارشنبه ۲۴خرداد مصادف با نوزدهم روز از ماه مبارک رمضان جشن گلریزان شهرستان انار با حضور امام جمعه ، فرماندار، رئیس دادگستری ، رئیس زندان رفسنجان و تعدادی از خیرین  به منظور کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد این شهرستان در محل کاروانسرای بزرگ برگزار شد.

  در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسن منتظری امام جمعه انار صمن تقدیرازنمایندگی ستاد دیه استان و دستگاه قضایی شهرستان در برپایی این مراسم گفت:شرکت در این عمل خیرخواهانه و سامان دادن به خانواده ای که سرپرستشان به علت یک حادثه غیرعمدی و نداشتن توان پرداخت دیه در بند است اجر و منزلت فراوانی دارد که یقیناً در دنیا و آخرت خیرین بزرگوار به آن خواهند رسید.

وی  با بیان اینکه گلریزان یک سنت الهی است گفت: این مراسم جشن آبرو خریدن است و این حرکت خیرخواهانه نزد خداوند فضیلت بسیار زیادی دارد.

در ادامه این مراسم حسینی رئیس دادگستری شهرستان انار گفت:  هرساله به همت ستاد دیه مراسمی تحت عنوان گلریزان برای پرداخت دیات زندانیانی که جرایم غیر عمد دارند برگزار میشود .

وی در خصوص آمار تعداد زندانیان زندان رفسنجان تصریح کرد: مجموعا بیش از ۹۰۰نفر زندانی در زندان رفسنجان هستند که از این تعداد ۳۵نفر آنها زندانیان شهرستان انار می باشند.

حسینی با بیان اینکه در سال گذشته قریب ۸۰ میلیون تومان از جشن گلریزان در انار جمع آوری شده خاطر نشان کرد: تمامی این پول ضمن ثبت و ضبط شدن به حساب ستاد دیه نمایندگی استان واریز شده است. یقینا این پول محفوظ است و زندانیان واجد شرایط شهرستان انار در اولویت خواهند بود.

رئیس دادگستری انار در ادامه ابراز امیدواری کرد امسال با کمک خیرین مبلغ مورد نیاز برای آزادی دوتن از زندانیان اناری که بعلت جرایم غیر عمد در زندان هستند فراهم شود.