برگزاری چهارمین شب از جشن گلریزان کرمان ویژه بانوان

چهارمین شب از جشن گلریزان شهر کرمان با حضور مشاورین امور بانوان ادارات استان در محل صدا و سیمای مرکز کرمان برگزار گردید .

فاطمه سادات حسینی مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری در این مراسم گفت : محور و بنیان اصلی یک خانواده را زن و مادر تشکیل می دهد پس جای مادر در زندان نیست.

وی بیان داشت : متاسفانه زندانی شدن زن و مادر خانواده عواقب و آسیب  های اجتماعی بدی در جامعه کنونی ما دارد یکی از این آسیب ها را می توان گرایش فرزندان این خانواده ها را به ارتکاب جرائم دانست .

 

حسینی در ادامه افزود : بیشترین جرایم غیرعمد زنان شامل مشکلات مالی، صدور چک و یا ضمانت دیگران است که یکی از دلایل مهم افزایش زنان زندانی جرایم غیرعمد بی مسئولیتی و بی توجهی مردان خانواده است که زنان مجبور به مداخله  در حل مسایل مالی زندگی می کند که در نهایت هم سر از زندان درمی آورند.در کناراین بی توجهی مادران و زنان سرپرست خانواده هستند که برای امرا معاش و در آوردن خرج زندگی بدلیل بی تجربه گی و نوسانات بازار دچار مشکلات مالی شده و در نهایت وارد زندان می شوند.

در ادامه این مراسم امینه سالاری معاون دادستان کرمان بیان داشت : متاسفانه آمار ورود زندانیان زن به سطح زندانها رو به افزایش است هم در جرائم عمد و هم در جرائم غیر عمد یکی از بارزترین دلایل ورود زنان به زندان در جرائم غیر عمد فقر اجتماعی و عدم آگاهی کافی از قوانین و مقررات می باشد که فرد بدون اطلاع از آن اقدام به یک سری فعالیت ها در جامعه می کند که در نهایت بدلیل مشکلات مالی وارد زندان می شود .

وی در پایان گفت : در اینجا نیاز به یک اطلاع رسانی وسیع و پیشگیرانه در سطح جامعه خصوصاً بانوان مشاهده می شود که از هر گونه فعالیت اقتصادی که در آن سر رشته ای ندارند پرهیز نمایند زیرا بدون اطلاع کافی و آگاهی لازم  از شرایط و وضع موجود نهایتاً دچار مشکلات مالی خواهند شد.