برگزاری چهارمین گردهمایی مددکاران و نمایندگان ستاد دیه استان

چهارمین گردهمایی مددکاران و نمایندگان ستاد دیه در زندانهای استان در سال جاری صبح امروز در اداره کل زندانهای استان برگزار گردید.

سید حجت الله موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گفت : این جلسه به منظور بررسی آخرین وضعیت زندانیان جرائم غیر عمد استان خصوصاً محکومینی که از سنوات قبل تحمل حبس می نمایند برگزار گردید تا در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی زمینه آزادیشان فراهم گردد.

 

موسوی بیان داشت :در حال حاضر تعداد 256 مددجوی جرائم غیر عمد در سطح زندانهای استان تحمل حبس می نمایند که تعداد 37 نفر از آنان ورودی سال گذشته می باشند اولویت ستاد دیه استان آزادی این تعداد از مددجویان می باشند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در ادامه افزود: امسال در تمامی شهرستان های استان جشن گلریزان برگزار شد که بیش از 21 میلیاردو 735 میلیون ریال توسط خیرین تعهد گردید که تا به امروز حدود 60 درصد آن وصول گردیده است انشالله با پیگیری های لازمه مابقی این مبلغ تا پایان امسال وصول می گردد.

موسوی در پایان گفت : خوشبختانه زندانی بابت دیه در(حوادث رانندگی) جرائم غیر عمد در سطح زندانهای استان به  تعداد انگشتان یک دست رسیده است و این موضوع فقط با پیشگیری و فرهنگ سازی دربین عموم مردم محقق گردید.امادر بحث مهریه این موضوع برعکس است در سطح استان در نوع جرم بالاترین آمار مربوط به محکومین به مهریه و نفقه می باشد که این امر هم نیاز به یک فرهنگ سازی و بسیج عمومی دارد.