تجلیل از خیرین و یاوران ستاد دیه با حضور نماینده ولی فقیه وامام جمعه کرمان

یدالله موحد رئیس کل دادگستری و رئیس هیات مدیره ستاد دیه استان روز دوشنبه دوشنبه مورخه 19 بهمن ماه 1394 در نخستین همایش تجلیل از خیرین و یاوران ستاد دیه استان که در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه کرمان با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان ، جمعی از مسئولین و خیرین کرمان برگزار شد گفت : ستاد دیه استان از زمان تشکیل در سال 80 تاکنون با مشارکت خیران و نیکوکاران با پرداخت 328 میلیارد و 283میلیون ریال و جلب رضایت شاکیان موفق شده دو هزار و 344 زندانی جرایم غیرعمد را از زندان های استان کرمان آزاد کند.

وی افزود: تعداد 588 مددجوی جرائم غیر عمد نیز در مدت فعالیت ستاد دیه استان کرمان با اخذ رضایت شاکی و بدون پرداخت وجه از زندان آزاد شده اند.
رئیس کل دادگستری استان  با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: موضوع نیکوکاری و احسان از جمله مفاهیم ارزشمندی است که در آموزه های دینی و در قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس کل دادگستری کرمان از دهه فجر به عنوان خاستگاه ارزش های اسلامی و نماد آزادی یاد کرد و گفت: در این ایام مبارک زمینه ای برای تقدیر از خیرانی ایجاد شد که برای کمک به مددجویان جرایم غیرعمد اقدام می کنند.
وی تصریح کرد: زندان جای افراد شرور و مخلان نظم و امنیت است و افرادی که به دلیل بی احتیاطی و رعایت نکردن برخی موارد مرتکب جرایم غیرعمد از جمله بدهی مالی شده اند نباید در زندان ها باشند.
رئیس هیات مدیره ستاد دیه استان کرمان به برگزاری 65 جشن گلریزان در استان کرمان در مدت فعالیت ستاد دیه اشاره کرد و افزود: بخش عمده کمک های خیران در این جشن ها جمع آوری می شود.

لازم بذکر است در حال حاضر تعداد 155 زندانی جرائم غیر عمد در زندانهای استان تحمل حبس می نمایند. که برای آزادی آنان بیش از مبلغ 65 میلیارد ریال نیاز است.