ترویج فرهنگ کمک رسانی به هم نوع در جامعه باید تقویت شود

یدالله موحد رئیس کل دادگستری و رئیس هیات امناء ستاد دیه استان  در نشست اعضاء هیات امنای ستاد دیه که در دادگستری کل استان برگزار گردید گفت ، بر ضرورت ترویج فرهنگ کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه تاکید کرد و افزود: تعداد زیادی از خیران به صورت خودجوش برای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد و کمک به خانواده های زندانیان بی بضاعت به میدان آمدند.

وی بیان داشت : رهبر معظم انقلاب اسلامی هر سال به عنوان الگوی جامعه اسلامی در زمینه کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه مانند محکومین غیر عمد ورود و کمک هایی را به این افراد اهداء می کنند که بیانگر ایجاد فضای مناسب در راستای کمک به آسیب دیدگان جامعه می باشد .
موحد افزود: باید با کمک رسانه های استان کرمان از فضای معنوی ماه مبارک رمضان در بعد فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه بویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و مساعدت به خانواده های زندانیان بی بضاعت حداکثر بهره را برد.
 در ادامه سید حجت موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گفت : جشن‌های گلریزان هر ساله در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود تا بتوان با کمک خیران و نیکوکاران  زمینه آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد مالی را فراهم کرد.

در ماه مبارک رمضان امسال هم قرار است، ستاد دیه جشن‌های گلریزان را در سراسر استان کرمان برگزار کند تا شماری از زندانیان جرائم غیر عمد مالی آزاد شوند و به آغوش خانواده برگردند.

 وی اظهار داشت: جشن گلریزان درشهرستان شهربابک برگزار شد و 35 درصد افزایش کمک‌های خیران رادراین شهرستان  داشتیم که خیرین و نیکوکاران مبلغ 550 میلیون ریال را تعهد نموده اند.

وی بیان داشت: 10 نفر زندانی جرائم غیرعمد در شهربابک داریم و امیدواریم در ماه مبارک رمضان  بتوانیم این افراد رااز زندان آزاد کنیم.

موسوی‌قوام ادامه داد: جشن گلریزان مرکز استان کرمان هم در صدا و سیمای مرکز استان به مدت 5 شب برگزار می‌شود و برنامه‌ها به صورت زنده از شبکه استانی با حضور 150 نفر در هر شب از اصناف، بخش‌های تابعه شهرستان کرمان، بانک‌ها، بانوان، مسؤولان و خیران به روی آنتن می‌رود.

وی با اشاره به اینکه 10 زندانی زن جرائم غیر عمد مالی در زندان‌های استان کرمان داریم از نیاز به 400 میلیون تومان برای آزادسازی این افراد خبر داد و افزود: در سال گذشته جشن گلریزان ویژه بانوان با همکاری اداره کل بانوان و امور خانواده استانداری کرمان برگزار کردیم و زمینه آزادسازی 9 زندانی زن فراهم شد و در سال جاری هم این برنامه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در پایان گفت : 270 نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان تحمل حبس می نمایند که برای آزادی آنان حدود 6 میلیارد تومان نیاز است.