تعهد یک میلیاردو پانصد میلیون ریالی خیرین در جشن گلریزان شهرستان رفسنجان

جشن گلریزان شهرستان رفسنجان شامگاه شنبه شب همزمان با میلاد با سعادت حضرت زینب در تالار عقیق این شهر با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه رفسنجان ،رئیس دادگستری، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ، نماینده مردم شهرستان رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ،فرماندار ، بخشدار، مسئولین و جمع کثری از خیرین برگزار گردید.

پور محمدی رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان در این مراسم گفت : بدلیل عدم آگاهی شهروندان به قوانین کشور خصوصاً قوانین حقوقی تعداد زیادیاز افراد جامعه بصورت ناخواسته وارد زندان می شوند که هیچ گونه عمدی در آن وجود ندارد.

وی گفت : فرد بدلیل عدم اگاهی به قوانین سندی را امضاء می کند که در آن باید به وعده خود عمل نماید و بدلیل عدم رعایت نکردن  وعمل کردن به مفاد آن سند وی را روانه زندان می کند بنابراین نیاز به یک آموزش کلی در سطح جامعه برای تمامی شهروندان می باشد.

رئیس داگستری شهرستان رفسنجان ادامه داد: محکومین غیر عمد خصوصاً بدهکاران مهریه و نفقه سندی را امضاء می نمایند که حتی یک بار هم بند های آن را مطالعه ننموده اند و طبق سنتی غلط به آنها گفته می شود مهریه را کی داده و کی گرفته است باید گفت هم مهریه را می دهند و هم مهریه را می گیرند.

آزادی محکومین غیر عمداستان با همکاری کنگره 6500 شهید کرمان

سید حجت اله موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیان گذار ستاد دیه شهید بزرگوار لاجوردی گفت :  ستاد دیه در راستای رسالت خود که حول 2 محور پیشگیری و درمان می باشد در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمدگام برمی دارد زندانیانی که هیچ گونه سوء سابقه کیفری نداشته و برای اولین به بدلیل عدم پرداخت دین وارد زندان شده باشند این محکومین هم باید نیازمند باشند و هم آبرومند .

موسوی قوام بیان داشت: خیرین و نیکوکاران بازوی توانمند ستاد دیه در زمینه آزادی زندانیان غیر عمد هستند خیرین علاوه بر اینکه با کمک های خود زمینه آزادی اینگونه زندانیان را فراهم می نمایند می توانند در بحث اخذ رضایت و تخفیف بدهی از شکات پرونده این مددجویان هم همکاری و فعالیت داشته باشند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در ادامه افزود: با توجه به برگزاری گنگره 6500 شهید استان کرمان در اسفند ماه سال جاری مقرر گردید زمینه آزادی تعداد 100 نفر از محکومین جرائم غیر عمد بدهکار مالی محبوس در زندانهای استان از طریق خیرین ، نیکوکاران ، کمک گنگره ، ثمن های موجود و برگزاری جشن گلریزان در شهرستان رفسنجان فراهم گردد.

وی بیان داشت : در حال حاضر تعداد 278 مددجوی جرائم غیر عمد در سطح زندانهای استان تحمل حبس می نمایند که سهم زندان رفسنجان 27 مددجو می باشد و برای آزادی آنان حدود 7 میلیاردو 500 میلیون ریال نیاز است امیدواریم امشب خیرین با کمک های خود زمینه آزادی آنان را فراهم نمایند .

موسوی قوام در پایان گفت : با توجه به دستور العمل صادره از سوی قوه قضائیه خوشبختانه آمار محکومین غیر عمد خصوصاً محکومین مهریه و نفقه رو به کاهش است.

در پایان  این مراسم مبلغ یک میلیاردو پانصد میلیون ریال توسط خیرین تعهد گردید.