تعهد یک میلیارد ریالی خیرین در جشن گلریزان شهرستان بردسیر

شامگاه دوشنبه همزمان با هفتمین روز از ماه مبارک رمضان جشن گلریزان شهرستان بردسیر با حضور امام جمعه ، فرماندار، رئیس دادگستری ، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ، تنی چند از مدیران اداره زندانهای استان ،مسئولین شهرستان بردسیر و جمع کثیری از خیرین در سالن فرهنگیان این شهرستان برگزار گردید.

سید حجت اله موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در این مراسم ضمن اشاره به رسالت ستاد دیه گفت : در بحث آزادی زندانیان جرائم غیر عمد هرساله جشن های گلریزان در سراسر کشور در حال برگزاری است وجمع کثری از محکومین غیر عمد با تلاش و همت خیرین بزرگوار از زندان آزاد میشوند. اما در زمینه پیشگیری از وقوع جرم نیاز به یک تلاش و همکاری همه جانبه افراد جامعه می باشد تا افراد بصورت نا خواسته و ناآگاهانه وارد زندان نشوند این تلاش و همکاری و آگاهی باید از کوچکترین بنیان اجتماعی جامعه که خانواده می باشد آغاز گرددالبته باید در این زمینه ابتدا آموزش های لازم داده شود.

موسوی قوام در ادامه افزود : با کمک خیرین و نیکوکاران استان در 2 دهه اخیر ستاد دیه موفق به آزاد سازی تعداد بیش از 3300 مددجوی واجد الشرایط زندانهای استان با پرداخت بیش از 578 میلیاردو 618 میلیون ریال گردیده است که 702 نفر از این تعداد آزادی بدون پرداخت وجه با اخذ رضایت شاکیان پرونده ها بوده  که خیرین و نیکوکارن در این زمینه هم فعالیت دادشته اند با حضور در جلسات صلح و سازش  و پا درمیانی طرفین که نشان از همت بالای خیرین استان دارد.

 رمضانی زاده رئیس دادگستری شهرستان بردسیر هم در این مراسم گفت : محکومین غیر عمد بیشتر به دلیل عدم آگاهی به قوانین و مقررات جامعه وارد زندان می شوندلذا با توجه به تدابیر و دستورالعمل های صادره از سوی قوه قضائیه سعی می شود از ورود محکومین غیر عمد به زندان جلوگیری شود همچنین بابرگزاری جلسات فوق العاده و پذیرفتن اعسار محکومین در بند هم  تلاش    می شود ثانیاً زمینه آزادی یک شخص فراهم گردد که در بند بودن آن تبعات اجتماعی زیان باری را برای وی وخانواده آنان در پی دارد دوماً کاهش جمعیت کیفری زندانها که هزینه زیادی را برای دولت در برخواهد داشت.

در ادامه این مراسم حجه الاسلام و المسلمین کرمانی امام جمعه بردسیر گفت : با توجه به اینکه در ایام پر خیر و برکت ماه بندگی خداوند و نزول قرآن قرار داریم سعی کنیم با انفاق کردن و کمک به بندگان گرفتار خدا در این ماه رحمت الهی خداوند را برای خود و خانواده ماه ذخیره نمائیم زیرا خداوند بزرگترین بخشنده و بخشایش گر می باشد.  

در پایان این مراسم خیرین شهرستان بردسیر مبلغ یک میلیارد ریال را در زمینه آزادی محکومین غیر عمد تعهد نمودندکه بخشی از آن نقداً پرداخت گردید.