جامعه با واقعیتی به نام جمعیت کیفری مواجه است

یدالله موحد رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت مدیره ستاد دیه شعبه استان کرمان گفت: جامعه ما با واقعیتی به نام جمعیت کیفری   مواجه است که بر اساس تعداد افراد این جامعه در نوسان است .

وی افزود: تعدادی از افراد که وارد زندان می شوند، تحمل کیفر حبس را ندارند و آدم های خوبی هستند که جایشان داخل زندان نیست.


وی تاکید کرد: زندان جای افراد شرور است که هنجارهای اجتماعی را زیر پا می گذارند اما بخشی از افرادی که در جمعیت کیفری زندان ها قرار دارند به نظر می رسد که حضورشان و تحمل مجازاتشان عادلانه نیست .

موحد اظهار کرد: در کشور ما روزانه میلیون ها خودروی سنگین و سبک در حال تردد هستند و خدماتی را به جامعه ارایه می دهند و شاید در برخی موارد، راننده های این خودروها مالک خودرو نباشند و کارگرانی هستند که در وضعیت خاصی کار می کنند که به دلایلی از جمله بی احتیاطی، خستگی یا شرایط خاص ممکن است دچار مصیبت شده و وارد زندان شوند.

وی عنوان کرد: در بسیاری از موارد مددجویان جرایم غیرعمد علاوه بر مشکلات شخص مددجو در داخل زندان، خانواده وی نیز مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند و چشم انتظار دست خیری هستند که آنها را از این وضعیت نجات دهد.