جشن گلریزان در شهرستان رفسنجان برگزار شد

شامگاه سه شنبه شب مصادف با یازدهمین روز از ماه مبارک رمضان جشن گلریزان شهرستان رفسنجان با حضور امام جمعه ،رئیس دادگستری ،دادستان  ، مدیرنمایندگی ستاد دیه استان و خیرین این شهرستان در محل تالارعقیق برگزار شد.

سید حجت الله موسوی قوام  مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در این مراسم  گفت :  60 درصد زندانیان استان به خاطرعدم پرداخت مهریه و نفقه زندانی هستند

مهریه های سنگین و اینکه بیشتر خانواده های ما در ازدواج فرزندان خود نقشی ندارند  عامل اصلی این معضل می باشد لذا باید در این زمینه آگاه سازی ،  فرهنگ سازی و اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود :خیرین و نیکو کاران علاوه بر کمک مالی می توانند در زمینه صلح و سازش اخذ تخفیف و رضایت از شکات پرونده  زندانیان جرائم غیر عمد پیشگام باشند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم  با اطلاع رسانی و آموزش به خانواده ها و پیشگیری ،همه کمک کنیم تا کسی به جرم غیر عمد گرفتار زندان نشود.

سپس حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی رئیس داد گستری رفسنجان گفت : هر کس گره ای از کار بنده ای از بندگان خداوند باز کند خداوند گره از کار خودش بازمی نماید

وی گفت : مددجویان جرائم غیر عمد بزه کار نیستند بلکه بدهکارانی هستند که بدلیل عدم آگاهی به قوانین روانه زندان شده اند .

وی افزود  : مردم رفسنجان از دیرباز اهل کمک رسانی به هم نوع خود بودند و با دید باز مسائل اجتماعی را نگاه می‌کردند.

رئیس دادگستری رفسنجان خاطر نشان کرد: افرادی در این شهرستان هستند که طی سال پولی کنار گذاشته و برای آزادی زندانیان اختصاص می‌دهند و نمی‌خواهند کسی آنها را بشناسد.

حسین رئیسی‌نژاد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان هم  در این مراسم اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم کاری کنیم در این ماه مبارک که درهای رحمت الهی باز است از برکات آن استفاده کنیم و گره ای از مشکلات مددجویان جرائم غیر عمد که بصورت ناخواسته وارد زندان شده اند را باز کنیم و این همت شما خیرین و نیکوکاران بزرگوار را می طلبد .