حضور مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در جمع محکومین غیر عمد رفسنجان

سید حجت الله موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در جمع محکومین جرائم غیر عمد رفسنجان حضور پیدا کرد و از نزدیک وضعیت پرونده آنان را مورد بررسی قرا داد.

موسوی قوام در این جلسه گفت : در حال حاضر تعداد 27 نفر از محکومین جرائم غیر عمد در زندان رفسنجان تحمل حبس می نمایند که با امروز با 11 نفر از شکات آنان مذاکره حضوری ( چهره به چهره ) صورت گرفت که پس از توافق های انجام شده بین طرفین مقرر شد پرونده آنان در جلسه هیات امنائ ستاد دیه استان مطرح و هر چه سریعتر زمینه آزادیشان فراهم گردد.

وی بیان داشت : از تعداد کل محکومین جرائم غیر عمد رفسنجان تعداد 5 نفر محکومین بدهکار مالی ، 21 نفر محکومین به پرداخت مهریه و نفقه و 1 نفر هم محکوم به پرداخت دیه در حوادث رانندگی می باشد که برای آزادی آنان حدود 1 میلیارد تومان نیاز است.

موسوی در ادامه بیان داشت: در بحث پیشگیری از وقوع جرم در جرائم غیر عمد خصوصاً ورود محکومین به پرداخت مهریه ستاد دیه استان در حال انجام فعالیت می باشدهرچند نام و رسالت ستاددیه در زمینه آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد می‌باشد اما با عنایت به نتایج حاصله موضوع پیشگیری از وقوع ناخواسته افراد به زندان‌ها همواره الویت اصلی ما در این ستاد مردم نهاد بوده و خواهد بود.

وی توجه و اهتمام در بحث فرهنگ‌سازی و پیشگیری را یک سرمایه گذاری اجتماعی و اقتصادی اعلام کرد و افزود: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری و پیگیری مسئولین دستگاه قضایی ستاد دیه شعبه این استان کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را از جمله دغدغه‌های اصلی خود دانسته و در این زمینه جلسات متعددی را هم با ارگان‌ها، موسسات، ادارات ذیربط دولتی و خصوصی برگزار کرده است .

وی در پایان گفت : در حال حاضر تعداد 280 مددجوی جرائم غیر عمد در سطح استان تحمل حبس می نمایند که برای آزادی آنان بیش از 8 میلیارد تومان نیاز است.