دست یاری گر بانک ها برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد

در شامگاه سه شنبه شب همزمان با پانزدهمین روز از ماه ضیافت الله چهارمین جشن گلریزان شهر کرمان در صدا و سیمای مرکز استان برگزار،در این گلریزان ستاد دیه میزبان خانواده و شبکه بانکی استان و کانون وکلا بود .

 یدالله موحد، رییس کل دادگستری و رییس هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان در این مراسم  گفت : وقتی فردی به‌ واسطه ارتکاب جرمی محکوم به حبس می‌شود، چند مجموعه همراه با آن فرد مجرم محکوم می‌شوند، ابتدا حاکمیت محکوم می‌شود، این شخص را نگه دارد و هزینه‌های نگهداری وی را پرداخت کند که بار سنگینی را بر روی دوش دولت می گذارد .

همچنین خانواده محکومین در بند به آسیب‌های مادی و معنوی ناشی از عدم حضور سرپرست خانواده محکوم می‌شود و این منجر افزایش آسیب های اجتماعی درسطح جامعه اسلامی ما می شود

رییس هیات امنای ستاد دیه استان با بیان اینکه مجازات رایج در نظام های قضایی دنیا و کشور ما، مجازات حبس است، گفت: بعضی جرائم غیرعمد در اثر بی‌احتیاطی مانند حوادث ناشی از تصادفات و یا ورشکستگی حادث می شوند و هیچ گونه عمدی در آن نیست در واقع عمل بزه ای صورت نگرفته است که شخص محکوم بخواهد تاوان آن را بپردازد.

موحد با اشاره به اینکه ستاد دیه کشور توسط شهید لاجوردی برای کمک به زندانیان نیازمند و آبرومند جرائم غیرعمد بنا شده است،گفت: خیرین باید بدانند آنچه را که برای رضای خداوند و گره کشایی از کار بندگان آن انفاق می نمایند خصوصاً در زمینه آزادی محکومین جرائم غیر عمد قطعاً در جایی دستگیر خود و خانواده شان می شود .  

همچنین محمدی دبیر شورای بانک های استان  دراین مراسم گفت: همه بانک ها رسالت های اجتماعی بالایی درسطح کشور دارند اما برخی رسالت ها چشمگیر و سالانه است حضور پرسنل بانک های استان در این مراسم درواقع تعهدی می باشد تا بتوانیم گره گشای کار بندگان نیازمند پروردگار باشم.در اقع ممکن است این اتفاق برای خود ما هم رخ دهد.

وی افزود: خانواده بزرگ بانک ها کمک های زیادی برای نیازمندان تاکنون انجام داده است  وشاید جزء معدود اداره هایی باشند که بی ادعا کمک های نوعدوستانه خود را انفاق می کنند .

وی تصریح کرد: امیدواریم باتآسی از راه و روش امام حسن مجتبی(ع)رهرو همیشگی آن باشیم

در این مراسم مبلغ یک میلیاردو 910 میلیون ریال توسط خیرین تعهد گردید