زندان محل نگهداری محکومین مالی غیر عمد نیست

جشن گلریزان شهرستان بم  با حضور امام جمعه ، فرماندار ،رئیس دادگستری ، مدیر نمایندگی  ستاد دیه استان ، رئیس زندان بم  ، رئیس اداره بازرسی اداره کل زندانها ، جمع کثیری ازمسئولین و خیرین در سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامی برگزار گردید.

عارف کیا رئیس دادگستری شهرستان بم در این مراسم گفت : زندان محل نگهداری محکومین مالی نیست زندان محل نگهداری افرادی می باشد که نظم عمومی جامعه را برهم می ندد و قوانین را زیر پا می گذارند .

وی بیان داشت : ابتدا باید از ورود افراد به زندان در جرائم غیر عمد جلوگیری شود همچنین برای آزادی محکومین غیر عمدی که در زندانها بسر می برند باید مشارکت همگانی همه افراد جامعه و نهادها استفاده شود تا دیگر زندانی غیر عمد در زندانهای استان نباشد.

عارف کیا اظهار داشت : حادثه هیچ گاه خبر نمی کند چه بسا ممکن است یک اتفاق ناخواسته برای ما هم بوجود آیدکه نیاز به کمک همنوعان خود داشته باشیم .

وی در ادامه افزود : نظر ریاست قوه قضائیه بر اساس بخش نامه های صادره حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندانها می باشد طبق دستور العمل های صادره دیگر نباید افراد را به جرم عدم پرداخت مهریه زندان نمایم زیرا زندانی نمود افراد در جرائم غیر عمد باعث بوجود آمدن تاثیرات اقتصادی و فرهنگی منفی در جامعه می شود .

در ادامه این مراسم آقای موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان بیان داشتند : ستاد دیه یک نهاد مردمی می باشد که از ابتکارات شهید بزرگوار لاجوردی می باشد .

وی بیان داشت : ستاد دیه استان از ابتدای تاسیس موفق به آزادی تعداد 3308 مددجوی واجد الشرایط از سطح زندانهای استان گردیده که  تعداد 1212 نفر از محل کمک های مردمی و خیرین با پرداخت مبلغ 138 میلیاردو 654 میلیون ریال بوده است .

ایشان در ادامه عنوان داشتند : خیرین می توانند در بحث اخذ رضایت شاکی و تخفیف بدهی از شکات پرونده ها هم ستاد دیه را همراهی و کمک نمایند با حضور در جلسات صلح و سازش در واقع خیرین بازوی توانمند ستاد دیه در زمینه آزادی محکومین غیر عمد هستند  .

در پایان این مراسم حجه السلام و المسلمین دانشی نماینده ولی فقیه و امام جمعه بم ضمن استناد به آیات قرآن و روایات در مورد کمک به نیازمندان بیان داشتند کمک به آزادی یک بند گرفتار از سیره پیامبران و ائمه ما می باشد  همچنین ستاد دیه یک نهاد مورد اعتماد نزد خیرین است حتی مقام معظم رهبری هم به این نهاد اعتمادکامل دارد و هر ساله کمک هایی را در زمینه آزادی محکومین غیر عمد به این ستاد اهدا می نماید.