سرعت غیرمجاز، خط قرمز پلیس در طرح ترافیکی تابستانه

رییس پلیس‌راه استان کرمان گفت: سرعت غیرمجاز که ریشه‌ی اصلی تصادفات و تلفات جاده‌ای به‌شمار می‌رود، خط قرمز پلیس در طرح ترافیکی تابستانه است.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سرهنگ یوسف نجفی افزود: در طرح ترافیکی تابستانه که از اواسط تیرماه جاری آغاز شده است، طرح‌های ویژه‌ای اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، کشف حجاب داخل خودرو، آلودگی صوتی، حمل حیوانات مینیاتوری در حین رانندگی، شیشه‌های دودی غیرمتعارف و مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی و مواد مخدر در حین رانندگی از اولویت‌های این طرح هستند.
نجفی ادامه داد: برخورد و کنترل دقیق وسایل نقلیه‌ی عمومی( اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و خودروهای مسافربری برون‌شهری) از اصول مهم طرح ترافیکی تابستانه است.
وی با بیان این‌که به خودروهای دارای شخصی و مسافربری دارای سرنشین اضافه، اجازه‌ی حرکت داده نمی‌شود، گفت: با مواردی مانند عدم حرکت بین خطوط جاده‌ها، عدم استفاده از کلاه ایمنی برای رانندگان موتورسیکلت‌ها و عدم استفاده از کمربند اینی برای تمام سرنشینان برخورد خواهد شد.
وی تاکید کرد: در جاده‌های برون‌شهری، استفاده از کلاه ایمنی برای تمام سرنشینان به جز کودکان زیر 12 سال الزامی است‌.
نجفی با اشاره به آغاز سفرهای تابستانی ضمن آرزوی سلامتی برای تمام مسافران، بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای سفر تاکید کرد و گفت: بسیار حایز اهمیت است که سفر با برنامه‌ریزی  باشد تا ازعجله و سرعت غیرمجاز در رانندگی اجتناب شود.
وی اظهار داشت: همراه داشتن کارت خودرو‌، گواهی‌نامه و بیمه‌نامه‌ی شخص ثالث الزامی است‌.
نجفی به وجود 22 دستگاه دوربین ثابت کنترل‌سرعت در جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: قرار است این در سال 96 حدود 50 تا 60 دستگاه دوربین دیگر در جاده‌های استان نصب شود.