عزم جدی ستاد دیه استان برای آزادی حداکثری زندانیان جرائم غیر عمد در ماه مبارک رمضان

در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان موسوی قوام مدیرعامل ستاد دیه استان در اولین نشست مددکاران و نمایندگان ستاد دیه در زندانهای استان در سال جاری که مورخه 95/03/12 در اداره کل زندانهای استان برگزار شد گفت : ستاد دیه استان با استفاده از تمامی امکانات خود و با همکاری نمایندگان ستاد دیه در زندانهای تابعه عزم جدی برای آزادی حداکثری مددجویان غیر عمد را در ماه مبارک رمضان دارد.

وی در جمع نمایندگان ستاد دیه گفت : با عنایت به مصوبه جلسه هیات مدیره ستاد دیه استان جشن

گلریزان در تمامی شهرستان هایی که داری زندان می باشد در نیمه ماه مبارک رمضان همزمان با سالروز ولادت با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی برگزار می گردد پس باید از تمامی پتانسیل شهرستان برای هرچه باشکوه تر برگزار شد این مراسم استفاده کرد.

موسوی قوام در ادامه بیان داشت : در حال حاضر تعداد 167 مددجوی جرائم غیر عمد در سطح زندانهای استان تحمل حبس می نمایند که تعداد 90 نفر ورودی سال های 92 تا 94 می باشند البته لازم بذکر است که از این تعداد 82 نفر ورودی سال 94 هستند تقریبا 92 درصد و تعداد 8 نفر باقی مانده ورودی سالهای 92و 93 هستند. که اولویت ستاد دیه آزادی این 90 مددجوی جرائم غیر عمد تا پایان ماه مبارک رمضان می باشد.

وی از نمایندگان خواست جهت آزادی این تعداد از مددجویان ابتدااز طریق گروه گذشت در شهرستانها به اخذ رضایت از شکات پرداخته و در مرحله بعدی پیگیر اعسار آنان بوده در نهایت اخذ  کمک ازطریق ستاد دیه استان .

در ادامه این نشت خانم بهرامی مسئول مددکاری ستاد دیه استان در خصوص دستورالعمل صادره جدید گروه تحقیق و شیوه نامه سال 95 توضیحاتی را برای نمایندگان ستاد دیه دادند و مقرر گردید تمامی نمایندگان عزم خود را جهت آزادی این تعداد از زندانیان تا پایان ماه مبارک رمضان بکار گیرند.

در پایان مدیر کل اداره زندانهای استان ضمن حضور در این جلسه با تقدیر و تشکر از ستاد دیه استان در جهت کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد برپیگیری جدی مددکاران زندانهادر جهت رفع مشکل افرادی که ناخواسته گرفتار زندان شده اند تاکید کرد و اظهار امیدواری نمودند که انشالله با برگزاری جشن های گلریزان بتوان جذب حداکثری کمک های خیرین را دراین امر خیر و خداپسندانه داشته باشیم.