فراهم نمودن زمینه آزادی کلیه مددجویان بدهکار دیه در روزهای پایانی سال

دومین گردهمایی نمایندگان و مددکاران ستاد دیه در زندانهای استان روز دوشنبه مورخه 27/10/95 در سالن اجتماعات اداره کل زندانهای استان برگزار گردید.

سید حجت الله موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه در این نشت گفت هدف از برگزاری  جلسه

امروز1- بررسی آخرین وضعیت زندانیان جرائم غیر عمد استان  2- برنامه ریزی در جهت آزاد سازی مددجویان غیر عمد که از سال های قبل در زندان تحمل حبس می نمایند .

وی گفت : در حال حاضر تعداد 210 مددجوی جرائم غیر عمد در سطح زندانهای استان تحمل حبس می نمایند که تعداد 32 مددجوی جرائم غیر عمد از سالهای قبل (سال 1393و1394) در زندان هستند و مابقی ورودی سال 95 می باشند که هدف ستاد دیه پیگیری پرونده قضایی آنان و در نهایت آزادی می باشد. پس اولویت ستاد دیه استان در دو ماهه پایانی سال جاری آزادی زندانیانی است که مدت حبس بیشتری دارند.

موسوی قوام اظهار داشت : با تلاش نمایندگان ستاددیه در زندانهای تابعه از ابتدای سال جاری موفق به آزادی تعداد141 مددجوی جرائم غیر عمد با پرداخت بیش از 38 میلیارد ریال شده ایم که تعداد 102 مددجو توسط کمک خیرین استان با پرداخت بیش از 8 میلیاردو 722 میلیون ریال بوده است .

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان بیان داشت : متاسفانه بر اساس سرانه آمار موجودی زندانیان جرائم غیر عمد استان کرمان یکی از استانهایی در سطح کشور است که آمار بالایی در خصوص مددجویان بدهکار مهریه و نفقه دارد.

وی با تاکید بر اینکه لفظ «مهریه را چه کسی داده و چه کسی گرفته؟» باید از میان خانواده ها حذف شود، افزود: رسانه ها خیلی تاثیرگذار هستند و مردم باید بیدار شوند و بدانیم که مهریه را به موقعش هم می دهند و هم می گیرند.

موسوی قوام در پایان گفت: به طور میانگین هر روز یک نفر در استان کرمان به خاطر مهریه وارد زندان می شود، باید بحث آموزش خانواده ها در این زمینه جدی گرفته شود

 در ادامه جلسه خانم بهرامی مسئول مددکاری ستاد دیه استان ضمن بیان یکسری از دستورالعمل های ستاد دیه کشوربه نمایندگان محترم در زندانهای تابعه خواستار ارسال پرونده تمامی محکومین به پرداخت دیه در زندانهاو مددجویانی که از سالهای قبل در زندان هستند تا نیمه اول بهمن ماه سال جاری شدند.

شایان ذکر است این جلسه 10 مصوبه داشت که جهت اجرا به زندانهای تابعه ارسال گردید.