لزوم فرهنگ سازی برای کاهش آمار زندانیان جرائم غیر عمد

آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه وامام جمعه کرمان در نخستین همایش تجلیل از خیرین و یاوران ستاد دیه استان که در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه برگزار شد اظهار داشت :عده‌ای از برادران زندانی ما تقصیری ندارند و بدهکار مالی هستند و خیران به آنها کمک می‌کنند تا از زندان آزاد شوند.

 

وی بیان داشت: باید کاری انجام دهیم که زندانیان مالی زیاد نشوند و باید راهی برای پیشگیری از افزایش زندانیان غیر پیدا شود و آن راه در واقع فرهنگ‌سازی، تقویت مبانی دینی و کسب بصیرت و فهم است.

جعفری ادامه داد: کمک و انفاق در راه خدا و برای خدا بسیار مهم است و انفاق یکی از علائم اهل تقوا است.

وی با اشاره به دهه مبارک فجر از این دهه به عنوان دهه سرور و شادمانی نام برد و ابراز داشت: در دهه فجر، انقلاب اسلامی در برابر مستکبران و طاغوت‌های عالم به پیروزی رسید.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: برای رفع مشکلات جمهوری اسلامی مجاهدت داشته باشید و بکوشید و در دهه فجر قلب مومنان و مسلمانان را شاد کنید.

جعفری با قدردانی از تلاش‌های ستاد دیه استان افزود: آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد کار بسیار خوبی است، اما خیران باید سال خمسی داشته باشند زیرا خمس، امری واجب است.

وی اظهار داشت: پیامبر اعظم (ص) می‌فرماید، «رفتار خوش با دیگران نیمی از عقل است و اخلاق مومن این است زمانی که حرف می‌زند به خوبی سخن می‌گوید و زمانی که گوش می‌دهد هم به خوبی گوش فرا می‌دهد و حسن خلق از چهره وی پیداست».