مطالبه‌ی مهریه، در رأس پرونده‌های دعاوی خانوادگی قرار دارد

معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان گفت: در سال گذشته در هرروز تعداد 63 پرونده مربوط به مسائل و مشکلات خانواده وارد دستگاه قضایی استان کرمان شده است.

به گزارش کرنا، محمدصادق شجاعی در آیین تودیع و معارفه‌ی دادستان سابق و جدید دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان راور با اشاره به این‌که موضوع تحکیم خانواده و جلوگیری از فروپاشی آن یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری

است، افزود: رهبر فرزانه‌ی انقلاب در دیدار اخیر خود با مقامات ارشد قضایی کشور که به مناسبت هفته‌ی قوه‌ی قضاییه انجام شد، مجدداً به این مهم تاکید کردند.
معاون آمار و انفورماتیک دادگستری استان افزود: تجربه‌ی خوبی در خصوص ارجاع پرونده‌های طلاق به ائمه‌ی جمعه و جماعات در بعضی از شهرستان‌ها داشته‌ایم که منجر به حل‌وفصل اختلافات و دعاوی خانوادگی شده و امیدواریم این روند پررنگ‌تر ادامه یابد.
معاون منابع انسانی دادگستری کل استان کرمان خاطرنشان کرد: از مسئولان شهرستان راور انتظار داریم آمارهای جرائم سرقت، دعاوی خانوادگی و طلاق‌های توافقی را کنترل کنند.
وی با اشاره به این‌که دادستان نقش پراهمیتی در انجام امور قضایی شهرستان دارد، افزود: با توجه به افزایش اختیارات دادستان‌ها در قانون آیین دادرسی کیفری جدید، امیدواریم با استفاده از این اختیارات و نظارت بر ضابطان، شاهد برقراری نظم و امنیت در شهرستان راور باشیم.