مهم‌ترین عامل طلاق اعتیاد است

رییس دادگستری شهرستان منوجان مهم‌ترین عامل طلاق در این شهرستان را اعتیاد دانست.

حسین شکوهی‌نسب در جلسه‌ی کارگروه تخصصی تحکیم بنیان خانواده یکی از راه‌کارهای موثر در کاهش آمار اعتیاد را کلاس‌های درمان معتادان (NA) دانست و گفت: یکی دیگر از عوامل طلاق در این شهرستان بی‌کاری است.



وی بیان کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند سهم مهمی در پیش‌گیری از دعاوی خانوادگی از جمله طلاق داشته باشند که این مهم باید از طریق سوق‌دادن دانشجوها به تحقیق و پژوهش و تعیین پایان‌نامه‌ها در مورد مسایل و اختلافات خانوادگی و عوامل موثر در طلاق و راه‌های پیش‌گیری از آن انجام شود.
شکوهی یکی دیگر از عوامل طلاق را بدبینی زوجین نسبت به یک‌دیگر دانست و ابراز داشت: باتوجه به زمینه‌های اعتقادی موجود در جامعه و آیات و روایات زیادی که پیرامون آن وجود دارد، ضروری است از ظرفیت‌های معنوی در این خصوص استفاده شود.
وی ابراز داشت: باتوجه به این‌که در آستانه‌ی ماه مبارک رمضان قرار داریم، باید از روحانیان و مبلغان در این حوزه استفاده شود.
وی گفت: علی‌رغم گذشت بیش از دو سال از تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و تاکید قانون‌گذار بر ارجاع دعاوی طلاق توافقی به مراکز مشاوره، هنوز در این شهرستان مرکز مشاوره وجود ندارد.
وی تاکید کرد: نبود مراکز مشاوره مشکلات زیادی برای ایاب و ذهاب مردم به شهرستان کهنوج ایجاد کرده است.
رییس دادگستری شهرستان منوجان بیان کرد: در مرکز مشاوره باید از نیروهایی که توانایی بالایی دارند استفاده شود تا حداقل درصدی از آمار طلاق را از طریق مشاوره کاهش دهیم.