نشست مدیرعامل ستاد دیه استان با اعضاء شورای شهر کرمان

مدیرعامل ستاد دیه‌ی استان کرمان گفت: ستاد دیه‌ی استان کرمان از بدو تاسیس تاکنون، زمینه‌ی آزادی 2 هزار و 27 نفر از مددجویان زندان‌ها را فراهم کرده است.

به گزارش کرنا، سیدحجت‌الله موسوی‌قوام شب گذشته در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با اشاره به راه‌اندازی ستاد دیه‌ی استان کرمان از سال 78 اظهار داشت: فعالیت ستاد دیه، حول دو محور درمان و پیش‌گیری است که حوزه درمان شامل تامین منابع مالی و حوزه پیش‌گیری هم شامل فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزش است.

وی افزود: با تلاش ستاد دیه، 757 نفر از مددجویان زندانی، از محل کمک‌های مردمی و خیران، با رقمی معادل 118 میلیارد و 769 میلیون و 322 هزار ریال در استان کرمان از زندان رهایی پیدا کرده‌اند.

موسوی‌قوام ادامه داد: 538 نفر از زندانیان نیازمند هم با دریافت 74 میلیارد و 705 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد از زندان آزاد شده‌اند؛ ضمن این‌که 48 میلیارد ریال نیز از محل صندوق تامین خسارت‌های بدنی، به 111 نفر از مددجویان پرداخت شده است.

مدیرعامل ستاد دیه‌ی استان کرمان هم‌چنین با بیان این‌که با جلب رضایت 521 نفر از شاکیان، بیش از 761 میلیارد ریال بدهی مددجویان تخفیف پیدا کرد.

وی افزود: تاکنون 61 جشن گل‌ریزان توسط ستاد دیه‌ی استان کرمان برگزار شده است و طی آن خیران استان بیش از 38 میلیارد ریال متعهد شدند که از میزان، بیش از 31 میلیارد ریال وصول شده است.

مدیرعامل ستاد دیه‌ی استان کرمان هم‌چنین از وجود 191 نفر مددجوی زندانی واجدالشرایط جرایم غیرعمد در استان کرمان خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد، 20 نفر بده‌کار دیه، 61 نفر بده‌کار مالی و 110 نفر هم بده‌کار مهریه و نفقه هستند.

موسوی‌قوام افزود: 102 نفر از مجموع 191 مددجوی جرایم غیرعمد طی سال‌جاری، وارد زندان‌های استان کرمان شده‌اند که 60 درصد آن‌ها زندانیان عدم پرداخت مهریه هستند.

وی ادامه داد: هر روز یک نفر به‌خاطر عدم پرداخت مهریه وارد زندان‌های استان کرمان می‌شود که بیش‌تر آن‌ها بیش از یک هزار سکه، مهریه کرده‌اند.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان هم‌چنین با بیان این‌که دو نفر از بده‌کاران دیه در استان کرمان زن هستند، گفت: یکی از آن‌ها 100 میلیون تومان و دیگری 70 میلیون تومان بده‌کار هستند.

موسوی‌قوام در پایان خواستار هم‌کاری کمیسیون اجتماعی شورای شهر کرمان با ستاد دیه، در حوزه‌ی فرهنگ‌سازی در راستای جلوگیری از ازدواج‌های خیابانی و تعیین مهریه‌های سنگین شد.