نشست مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان با معاون دادستان و مسئولین اجرای احکام دادسرای عمومی کرمان

با توجه به فرا رسیدن روزهای پایانی سال و احتمال افزایش نرخ دیه در سال جدید و به منظور بررسی وضعیت محکومین به پرداخت دیه در جرائم غیر عمد مبحوس در زندان مرکزی کرمان جلسه ای با حضور معاون دادستان عمومی

کرمان ، دادیاران اجرای احکام ، مدیر عامل ستاد دیه و مسئول مددکاری ستاد دیه استان در محل دفتر معاون دادستان عمومی کرمان برگزار گردید.

سنجری معاون دادستان عمومی کرمان ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین جلسه و همچنین تقدیر و تشکر از فعالیت های ستاد دیه در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد که در جهت کاهش جمعیت کیفری زندانها موثر بوده اعلام آمادگی خودو دستگاه قضایی را برای همکاری هر چه بیشتر و تسریع در آزادی زندانیان مذکوراعلام نمود.

سید حجت الله موسوی قوام مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان :ضمن گرامی داشت ایام الله دهه فجر و سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسامی ایران گزارشی از فعالیت ها و عملکرد ستاد دیه از ابتدای سال ارائه نمودند.

ایشان با بیان این مطلب که در حال حاضر تعداد 220 مددجوی جرائم غیر عمد در سطح زندانهای استان تحمل حبس می نمایند که تعداد 27 نفر آن ورودی سال گذشته می باشد و مابقی در سال جاری وارد زندان شدند از فراهم نمودن زمینه آزادی این تعداد مددجو در روزهای پایانی سال خبر داد.

وی گفت : رسالت ستاد دیه حول دو محور پیشگیری و درمان می باشد که در زمینه درمان کار به نحو احسن انجام شده اما در زمینه پیشگیری با اینکه یک سری برنامه ها در دست اقدام است اما همت دستگاههای دولتی را می طلبد تا در این حوزه مهم و اساسی گام بردارند.

درادامه این جلسه وضعیت تعداد19 نفر زندانی بدهکار دیه در جرائم غیر عمدی که در زندان مرکزی کرمان تحمل حبس می نمایند مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید انشالله با تعامل فی مابین ستاد دیه و دستگاه قضایی زمینه آزادی این مددجویان تا پایان سال جاری فراهم گردد تا مشمول افزایش دیه در سال آینده نگردند.

در پایان دادیاران اجرای احکام و مسئول مددکاری ستاد دیه شعبه استان نقطه نظرات و مشکلات خود را بیان نمودند که در خصوص محکومین به پرداخت دیه در جرائم رانندگی که مشکل با بیمه دارند در جلسه بعد با حضور مسئولین شرکت های بیمه موضوع پیگیری شود.