نشست نمایندگان ستاد دیه در زندانهای استان از طریق ویدئو کنفرانس

چهارمین نشست نمایندگان ستاد دیه در زندانهای استان صبح روز چهارشنبه مورخه 1393/11/08 در محل اتاق صوتی و تصویری ( ویدئو کنفرانس) اداره کل زندانهابرگزار گردید.

سید حجت الله موسوی قوام مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن عسکری (ع) ، ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

 ایشان عنوان نمودند در حال حاضر تعداد 228 مددجوی جرائم غیر عمد در سطح زندانهای استان تحمل حبس می نمایند که تعداد 32 مددجوی جرائم غیر عمد از سال های قبل (سال 1391و 1392) در زندانهای استان می باشندو مابقی ورودی سال 93 هستند که هدف ستاد دیه پیگیری پرونده قضایی آنان و در نهایت آزادی می باشد .پس اولویت ستاد دیه شعبه استان در دو ماهه پایانی سال جاری آزادی زندانیانی است که مدت حبس بیشتری دارند.

در این جلسه آمار موجود زندانیان غیر عمد تک تک زندانها مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان ستاد دیه نظرات و بررسی های صورت گرفته در خصوص مددجویان زندانهای تابعه را بیان نمودند . همچنین در پاسخ نماینده شهرستان جیرفت که آیا نرخ دیه در سال 1394 افزایش می بابد آقای موسوی قوام مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان بیان نمودند که هر ساله براساس افزایش نرخ تورم در جامعه نرخ دیه هم افزایش می یابد پس تلاش بی وقفه تمامی نمایندگان و همکاران در شهرستانها را می طلب که پرونده محکومین به پرداخت دیه قبل از سال 1394 مختومه گردد.

در ادامه خانم بهرامی مسئول مددکار ستاد دیه استان ضمن بیان یکسری از دستورالعمل های ستاد دیه به نمایندگان محترم در زندانهای تابعه خواستار ارسال پرونده تمامی محکومین به پرداخت دیه در زندانها و مددجویانی که از سال های قبل در زندان هستند تا نیمه بهمن ماه سال جاری شدند.