هر کسی عفو نمایند و گذشت کند اجرش با خداوند است

 سومین جلسه صلح وسازش مددجویان غیر عمد کرمان  با همکاری کانون های فرهنگی مساجد شهر کرمان در مسجد سیدالشهداء خیابان مدیریت برگزار گردید.

حجه الاسلام والمسلمین حیدریان امام جماعت مسجد سید الشهداء در این جلسه گفت : خداوند نسبت به بعضی از صفات گفته است خودم به فرد مزد می دهم یکی بحث قرض الحسنه می باشد و دیگری عفو و گذشت نسبت به فرد خاطی.

وی افزود : خداوند درقرآن می فرماید اگر کسی بنده ای از بندگان خداوند را عفو نماید و نسبت به او گذشت کند پاداش و اجر او بر خداوند است.

حیدریان همچنین بیان داشت : حضرت علی (ع) می فرمایند خداوند در قیامت اعلام می دارد هر کس از من طلبی دارد برخیزد تا پاداش او را دهم و افرادی بلند می شوند و طلب پاداش می نمایند که گذشت و عفونموده اند .

در ادامه آقای موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) گفت : جلساتی با حضور اعضاء هیات امناء ستاد دیه استان ، ائمه جماعات مساجد و نمایندگان کانون های فرهنگی مساجد شهر کرمان به منظور صلح و سازش مددجویان جرائم غیر عمد شهر کرمان در حال برگزاری می باشد که این سومین جلسه با همکاری کانون های فرهنگی مساجد می باشد در این جلسه از 6 نفر از شکات که مربوط به خیابان های مدیریت ، فیروز آباد ،شهدا و حکیم می باشد دعوت بعمل آمده که انشاالله با گذشت و تخفیف بدهی که شکات می نمایندزمینه آزادیشان فراهم می گردد.

وی اظهار داشت : محل زندگی مددجو مورد شناسایی قرا می گیرد و از شاکی آن دعوت بعمل می آید تا در مسجد آن محل حضور پیدا کند ابتدا با وی مذاکره می گردد و تا حد امکان برای مددجو رضایت و تخفیف بدهی اخذ می گردد حتی از شکات محکومین  به پرداخت مهریه و نفقه در خواست می گردد در صورت امکان از شکایت  خود صرف نظر نموده و به زندگی خود باز گردند .

موسوی قوام در پایان گفت : شکات در واقع با تخفیف و رضایتی که نسبت به محکوم خود می دهند می تواند یاری رسان و بازوی ستاد دیه باشند .