هفتمین جشن گلریزان ماه عاشقی کرمان

هفتمین جشن گلریزان شهر کرمان با حضور مسئولین هیات مذهبی کرمان و پیر غلامان امام حسین (ع) برگزار گردید .

حجه الاسلام والمسلمین علی نخعی قاضی دادگستری کرمان در این جشن گفت : متاسفانه آمار طلاق در جامعه رو به افزایش می باشد و این یک زنگ خطر برای مسئولین می باشد .

وی گفت : براساس تجربیات و بررسی پرونده های اختلافات زوجین (طلاق ) 12 علت را می توان از عوامل طلاق در کشور دانست که اولین ومهمترین علت اعتیاد به مواد مخدر و آن هم از نوع موادصنعتی است دومین علت فقر و بیکاری زوجین می باشد . دخالت خانواده ها، خیانت زوجین به یکدیگر ، نبود تفاهم بین زوجین (تفاوت فرهنگی )،ازداوج های تحمیلی ، ازدواج مجدد ، سوء رفتار زوجین نسبت به هم ، برآورده نشدن مسائل شرعی (تمکن خاص) ، ترک منزل از طرف زوجین ، دخالت های خانواده و بچه دار نشدن را می توان از علت های بعدی دانست .

نخعی بیان داشت : مهریه زیاد ضمانت اجرای زندگی خوب نیست بلکه برعکس این موضوع می باشد مهریه کم ضمانت اجرای یک زندگی خوب است زیرا مرد نسبت به زندگی مشترک خود متعهد می باشد

وی راه های پیشگیری از وقوع طلاق را دو دسته دانست  ابتدا اقدامات قبل از ازدواج و بعد اقدامات بعد از ازدواج که اقدامات قبل از ازدواج مهمتر می باشد و شامل 4 مورد بحث شناخت و آمادگی برای ازدواج – موافقت خانواده ها – علاقه طرفین به یکدیگر – وجود شباهت ها اعم از اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و تحصیلی است. در مورد  اقدامات بعد از ازدواج هم به 2 دسته تقسیم می شوند مواردی که زوجین باید از آن اجتناب کنند و مواردی که باید انجام دهند که هر کدام خود شامل 10 مورد می باشد .

در ادامه آقای کامیابی رئیس هیات های مذهبی استان بیان داشتند : همه هیات مذهبی استان حاضرند به هر نحوی که می توانند در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان مشارکت نمایند حال چه در بحث پرداخت بدهی مددجو باشد و چه در بحث شرکت در جلسات اخذ رضایت و گرفتن تخفیف از شکات پرونده ها

ایشان در پایان اعلام داشتند هیات مذهبی شهر کرمان مبلغ 500 میلیون ریال را در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان تعهد می نماید.