کاهش آمار فوت شدگان در تصادفات رانندگی درون‌شهری استان کرمان

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان کرمان از کاهش هفت درصدی تصادفات فوتی در چهارماهه‌ی ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سرهنگ حمید معین‌زاده از برخورد قاطع پلیس با رانندگان حادثه‌ساز خبر داد و اظهار داشت: پلیس در مدت چهارماهه‌ی ابتدایی سال جاری 3هزار و 650 دستگاه خودرو دارای خلافی بیش از 10 میلیون ریال را توقیف کرده است.
سرهنگ معین‌زاده هم‌چنین بیان کرد: با توجه به وقوع 2هزار و 600 فقره تصادف رانندگی در چهارماهه‌ی ابتدایی سال جاری در استان، شاهد کاهش هفت درصدی تعداد فوت‌شدگان در سوانح رانندگی بوده‌ایم.
وی با ذکر این مطلب که در این برهه‌ی زمانی، بیش‌ترین تصادفات رانندگی متاسفانه در برخورد با عابران پیاده بوده، اظهار داشت: فراوانی این دسته از تصادفات در ساعات 20 تا 24 است و دلیل عمده‌ی آن، عدم رعایت سرعت مطمئنه و عدم توجه به جلو است که ریشه در استفاده از تلفن همراه حین رانندگی دارد.
وی از رانندگان وسایط نقلیه خواست تا با رعایت قوانین و مقررات عبور و مرور و عدم استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، از جان خود و سایر شهروندان محافظت کنند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی بیان داشت: استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، امکان عکس‌العمل رانندگان را هنگام مواجهه با خطرات احتمالی تا 25 درصد کاهش می‌دهد.
سرهنگ معین‌زاده گفت: در فصل گرم سال، استفاده از برچسب‌های شیشه دودی وسایل نقلیه در سطح معابر افزایش می‌یابد و تعدادی از رانندگان هنجارشکن خودروهای خود را با نصب این برچسب‌ها از وضعیت استاندارد خارج می‌کنند، از این رو پلیس راهنمایی و رانندگی برخورد با این تخلف مهم را در دستور کار خود قرار داده است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی در پایان به شهروندان توصیه کرد: مردم با حذف سفرهای غیرضروری، تغییر ساعت سفر و انتخاب بهترین مسیر تردد، در کاهش تصادفات، کاهش ترافیک و بهبود بهداشت روانی جامعه نقش ارزنده‌ای را ایفا کنند.