کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد وظیفه همه آحاد جامعه می باشد

جشن گلریزان شهرستان سیرجان با حضور امام جمعه ، نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ، دادستان و مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در تالار ماهان این شهرستان با عنوان  آزادی به وقت افطاربرگزار گردید.

حسن پور نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت  : کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد وظیفه تمامی افراد جامعه اعم از مسئولین و عموم مردم می باشد .

وی بیان داشت : حکومت اسلامی مسئولیت مستقیم در قبال جان  و مال مردم دارد اگر امروز عده ای در زندان بعنوان محکومین غیر عمد هستند باید مسئولین در کنار مردم زمینه آزادی آنان را فراهم نمایند .

وی در ادامه گفت : برای اینکه از ورود افراد یک جامعه به زندان جلوگیری شود باید یک شرایط مناسب برای زندگی افراد آن جامعه فراهم گردد.

در ادامه این مراسم سید حجت موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه  استان  گفت : جشن های گلریزان با هدف در سطح کشور و استان برگزار می گردد. اولاً به منظور پیشگیری ، فرهنگ سازی و آموزش خانواده های در جهت عدم ورود افراد به زندان در جرائم غیر عمد دوماً جذب کمک های خیرین و نیکوکاران در زمینه آزادی محکومین فوق .

موسوی قوام  اظهار داشت :امسال استان کرمان  با برگزاری 30 جشن گلریزان دومین استان در سطح کشور از نظر برگزاری تعداد جشن های گلریزان می باشد که در شهرستان سیرجان نوزدهمین جشن گلریزان در سطح استان در سال جاری می باشد

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان بیان داشت :با توجه به این که در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان هستیم و بر اساس نظر مراجع تقلید پرداخت فطریه روزه در خصوص آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جایز است روزه داران عزیز در سراسر کشور می توانند فطریه خود را به این امر خیر و خداپسندانه اختصاص دهند .

در پایان این مراسم محمود آبادی فرماندار سیرجان بیان داشتند : آنچه را که یک فرد در راه خداوند انفاق می کند و از آن گذشت می نماید خداوند برکت آن را در زندگی به فرد می دهد بزرگترین انفاق آن است که انسان در را خداوند از جان خود بگذرد کسانی که این جسارت و هنر را داشته نزد خداوند از جایگاه عفو بخشش برخوردار می شوند .