کمک ۲ میلیارد ریالی خیرین شرق استان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد

در مراسم جشن گلریزان شهرستان های شرق استان (نرماشیر، فهرج ، ریگان ) با محوریت شهرستان بم مبلغ ۲ میلیاردریال توسط خیرین برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد تعهد گردید.

مصطفی عارف کیا رئیس دادگستری شهرستان بم در آیین چهارمین جشن گلریزان آزادی زندانیان غیر عمد شهرستان های شرق استان کرمان افزود: از ابتدای سال 1380 تعداد  ۱۵۷ نفراز محکومین جرائم غیر عمد شهرستان شرق استان که در زندان بم تحمل حبس می نمودند با پرداخت بیش از 33 میلیاردو 420 میلیون ریال آزاد و به آغوش خانواده برگشتند.

وی تصریح کرد: زندان محل نگهداری چنین مجرمینی نیست، بلکه محل نگهداری افرادی است  که مخل نظم و آسایش مردم جامعه هستند.

رئیس دادگستری بم تاکید کرد: در مکتب اسلام نیز به انفاق به نیازمندان سفارش شده است لذا باید فرهنگ انسان دوستی و انفاق به نیازمندان را در جامعه تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه خانواده های زندانی ها اولین قربانی های بزهکاری و آسیب اجتماعی است ‌‌افزود: دولت باید به رویکرد اقتصادی و اجتماعی مردم توجه بیشتری داشته باشد.

رضا اشک فرماندار بم نیز گفت: آیین جشن گلریزان نماد وحدت در یک کار خیر است و در این جمع با قدمهای خیر شما  و با همکاری همه عزیزان دور هم جمع شدیم تا گامی در خصوص زندانی های غیر عمد برداریم.

وی افزود: در سال گذشته با کمک مردم و خیرین تعداد18 مددجوی جرائم غیر عمد از زندان بم آزاد شدند و امسال نیز ۲۷ نفر از زندانی های شهرستان بم نیاز به کمک شما دارندتا به اغوش گرم خانواده خود برگردند.

وی با بیان اینکه حادثه خبر نمی کند و ممکن عزیزان بی گناهی در زندان بسر ببرند تصریح کرد: دریک جامعه اسلامی با آموزه های دینی ما موظف هستیم، دست در دست هم به یکدیگر کمک کنیم.

فرماندار بم بر حل مشکل زندانیان از طریق مراجعه حضوری با شاکی و کدخدامنشی تاکید کرد.

سید حجت موسوی قوام  مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در این مراسم گفت : امروز قریب به 27 نفر زندانی در زندان شهرستان بم محبوس می باشند که از این آمار دو نفر به علت تصادفات رانندگی و مابقی آنها جرائم مالی می باشند و از همه ی مردم و مسئولین تقاضا می شود که در راستای حمایت از آزادی این زندانیان همیاری کنند.

موسوی قوام گفت:ستاد دیه کشور امروز در بحث پیشگیری و آموزش فعالیت های زیادی انجام داده است که باعث شده آمار زندانیان دیه در استان کرمان پائین بیاید اما هنوز کافی نیست و باید بحث پیشگیری را دنبال کنیم.

وی اعلام داشت: متاسفانه بسیاری از زندانیان ما بدهکاران مهریه و نفقه هستند که این مهم به علت فرهنگ نادرست مهریه های بالا می باشد که اغلب حتی توان پرداخت مقدار ناچیز آن مهریه را هم ندارد و همه ی ما باید در احیا ازدواج آسان تلاش کنیم.