کم توجهی به قانون از مشکلات جامعه است

رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان گفت :کم توجهی به قانون یک از مهمترین مشکلات کنونی جامعه است که باید بتوانیم عمل به قانون را در جامعه نهادینه کنیم.

حجت الاسلام ˈعلی توکلیˈ روز شنبه در نخستین جلسه هیات مدیره ستاد دیه استان کرمان در سال جاری با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ افزود: فرهنگ باید مورد توجه ویژه قرار گیرد زیرا زیربنا، شالوده و جهت دهنده بسیاری از رفتارهای فردی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: اگر سبک صحیح زندگی برای افراد جامعه تبیین شود در زمینه گسترش توجه به قانون موفق خواهیم بود.

وی نهادینه شدن هر فرهنگی را نیازمند قانون و سختگیری دانست و گفت: توفیقات حاصل شده در حوزه پیشگیری از تصادفات و حوادث رانندگی به دلیل تلاش های انجام شده در حوزه فرهنگسازی و نیز برخوردهای قانونی است.

حجت الاسلام توکلی، خاطرنشان کرد: ستاد دیه هزینه زیادی برای کمک به مصدوم و نیز مقصر حادثه انجام می دهد اما برای پیشگیری از تکرار چنین حوادثی بودجه ای را در اختیار ندارد.

وی تاکید کرد: ستاد دیه باید جدای از کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد به پیشگیری نیز توجه ویژه ای داشته باشد.

رییس کل دادگستری استان کرمان بر ساخت فیلم های کوتاه به منظور توسعه آگاهی های عمومی تاکید و بیان کرد: در کرمان توانایی خوبی برای ارایه بسیاری از مطالب در قالب هنر وجود دارد.

وی با اشاره به افزایش توجه شهروندان به مسایل راهنمایی و رانندگی از نیروی انتظامی، مردم و صدا و سیما تقدیر کرد.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان نیز در این نشست گفت: سال گذشته 190 مددجوی جرایم غیرعمد از زندان های استان آزاد شدند.

سید ˈحجت الله موسوی قوامˈ افزود: هم اکنون 167 مددجوی جرایم غیرعمد در زندان های استان کرمان حضور دارند که شش نفر از آنها در سال جاری وارد زندان شده اند.